10 mașini premium cu transmisii manuale pentru 2020

Prima transmisie automată de producție a apărut în 1940, mulțumită convertizorului de cuplu de la Oldsmobile, Hydra-Matic. Însă, transmisia manuală a „supraviețuit” pentru încă 80 de ani. Astăzi, transmisia automată cu dublu ambreiaj este foarte plăcută și foarte rapidă, și este programată pentru a fi atât de precisă încât cea manuală nu mai aduce niciun avantaj.

Pentru o vreme, consumul mai bun de carburant a fost argumentul pentru transmisiile manuale, însă nu mai putem discuta despre așa ceva, transmisiile manuale rămânând preferate de pasionați, pentru o mai bună legătură om-mașină.

Dacă te afli printre cei care preferă transmisiile manuale, și dorești să achizitonezi un vehicul de lux, avem o listă de automobile demne de luate în seama pentru 2020.

Aston Martin Vantage AMR

Dacă dorești ceva exotic, Lamborghini, Ferrari și McLaren au renunțat la transmisiile manuale. Cu ediția AMR, Aston Martin readuc în prim plan istoria impresionantă de 107 ani a acestui brand, implementând o transmisie manuală în 7 trepte Graziano, cu un schimbător în stil „picior de câine”.

Pentru a fi siguri că această transmisie va rezista în timp, Aston Martin au redus din puterea motorului V8 Mercedes-AMG de 4 litri, motorul având un cuplu de 625 Nm în loc de 685 Nm că în cazul modelului Vantage cu transmisie automată. Cuplul este limitat în treptele 1 și 2, pentru a împedica rotirea necorespunzătoare a roților.

BMW Seria 2/BMW M2

Cei de la BMW doresc să își păstreze reputația de brand dedicat entuziaștilor, iar Seria 2 respectă această ideologie. Seria 2 are proporțiile Seriei 3 E46, însă are parte de facilități moderne, precum nivelul impresionant de aderență, putere, și de manevrabilitatea incitantă.

Puteți alege un 230i sau un M240i în variantă coupe sau decapotabilă cu o transmisie manuală. De asemenea, dacă doriți să aveți parte de mai multă putere, și de un șasiu îmbunătățit considerabil, există modelul M2, ce are 405 CP prin intermediul motorului cu 6 cilindri în line cu turbosuflantă, fiind pusă la dispoziție o transmisie manuală.

BMW Seria 4/BMW M4

Dacă Seria 2 e un automobil prea mic pentru tine , atunci Seria 4 și M4 ce au tracțiune spate rămân niște variante demne de luat în seamă dacă îți dorești o transmisie manuală . Modelul 430i, ce are un motor de 2 litri cu turbosuflantă ce dezvoltă 248 CP și 350 Nm, are parte de o opțiune de transmisie manuală, la fel ca modelul 440i, ce are un motor în 6 cilindri, ce dezvoltă 326 CP și 450 Nm.

M4 reprezintă un etalon în acest segment, având 425 CP și 550 Nm în varianta de echipare de ” bază „.

Genesis G70

Pe hârtie, Genesis G70 este un competitor serios pentru BMW Seria 3, motorul de 3,3 litri V6 cu două turbosuflante fiind unul impresionant . Din păcate, pentru motorul mai puternic nu există o opțiune de transmisie manuală. Dacă dorești 3 pedale, vei avea numai varianta motorului de 2 litri în 4 cilindri, ce se regăsește și pe Kia Stinger. Acesta dezvoltă 255 CP, și are un cuplu de 352 Nm.

Se zvonește că în 2021 sau 2022 motorul de 2 litri va fi înlocuit cu unul de 2,5 litri cu turbosuflantă, în 4 cilindri, ce va dezvolta 290 CP și va avea 420 Nm cuplu. Din păcate, pentru cei ce preferă transmisiile manuale, singura transmisie disponibilă va fi cea în 8 trepte cu dublu ambreiaj.

Lotus Evora GT

Evora GT înlocuiește modelele Evora 400 și Evora Sport 410 pentru piață americană, în 2020. Acest model are un motor de 3,5 litri în 6 cilindri cu compresor mecanic, ce dezvoltă 416 CP și 430 Nm, și veți avea de ales dintre o transmisie manuală în 6 trepte și o transmisie automată, acestea livrănd putere diferențialului cu alunecare limitată Torsen.

Vei avea un timp puțin mai slab față de cele 3,8 secunde pentru o accelerare 0-100 km/h dacă vei alege transmisia manuală.

Mini Hardtop/Convertible/Clubman/Countryman

Pentru anul 2020, Mini readuce transmisia manuală în ofertă, începând din februarie. Mini Hardtop și Mini Convertible vor fi primele modele ce vor avea parte de transmisia manuală, urmând ca în iulie și modelele Clubman și Countryman să aibă parte de această opțiune. Până atunci, mașinile sunt disponibile numai cu transmisii automate în 8 trepte, sau cu noua transmisie în 7 trepte cu dublu ambreiaj pentru modelele Countryman și Clubman.

Variantele de performanță nu vor avea parte de transmisiile manuale, însă. Mini va implementa transmisii automate pe variantele John Cooper Works ale modelelor Countryman și Clubman, precum și pentru modelul Cooper GP, pentru a fi siguri că transmisiile nu vor ceda din cauza cuplului, și că modelele vor fi pe cât de rapide posibil.

Porsche 718 Boxster și Cayman

Brandul Porsche are în vedere entuziaștii în primul rând, ambele mașini ce folosesc „accesibila” platformă 718 având opțiuni de transmisie manuală. Astfel, dacă veți dori un Boxster decapotabil sau un Cayman coupe, puteți avea parte de o astfel de transmisie.

Veți plăti sume destul de mari pentru opțiuni ce vin standard pe alte mașini, însă cu siguranță nu va veți plânge de direcția precisă și de agilitatea mașinilor. Motorul de 2 litri boxer ce dezvoltă 300 CP nu reprezintă o variantă pe care toată lumea o agrează.

Porsche 911 Carrera S și 4S

Prin intermediul noilor modele 911 Carrera S și 4S, Porsche are ca țintă clienții ce preferă transmisiile manuale. Clienții ce vor opta pentru acestea vor avea parte și de opțiunea Sport Chrono de 3100 de euro, de un mod sport, de suporți dinamici de motor, și de un mod automat de dublă debreiere.

Pentru o experiență de condus mai naturală, modelele 911 cu transmisie manuală vin cu un diferențial cu alunecare limitată mecanic, ce înlocuiește diferențialul electronic ce vine standard pe modelele cu transmisie PDK.

VW Golf GTI/VW Golf R

În 2019, aproape jumătate dintre modelele Golf GTI și Golf R au fost echipate cu transmisii manuale. Aceasta este o veste bună pentru entuziaști, variantele actuale de R și GTI fiind foarte reușite. GTI este o mașină foarte practică, și are un motor performant (având o cilindree de 2 litri și dezvoltând 228 CP și 350 Nm cuplu) precum și un șasiu foarte bine adaptat.

Golf R oferă 288 CP și  380 Nm cuplu prin intermediul motorului de 2 litri. Acesta conferă o experiență a condusului diferită, ce se datorează și sistemului de tracțiune integrală 4Motion ce are la bază un sistem Haldex. Chiar și cu o transmisie manuală Golf R va avea un timp de accelerare 0-100 km/h sub 5 secunde.

VW Jetta S și GLI

Jetta GLI se conduce la fel de bine ca un Golf GTI, opțiunea de transmisie manuală surprinzându-ne. Varianta de echipare de bază a modelului Jetta S vine cu transmisie manuală, însă, față de modelul GLI, aceasta nu vine cu același motor ce se regăsește pe Golf GTI. Avem parte de un motor de 1,4 litri în 4 cilindri, ce dezvoltă 147 CP și are un cuplu de 250 Nm.

Revista Presei