Acest unic Mercedes 300E Hartge, cu un motor de 330 CP de la BMW, este de vânzare

Hartge F1 a fost un proiect unic și fascinant, ce a presupus colaborarea a două companii rivale, pentru a crea ceva impresionant – un Mercedes W124 cu un motor BMW de 330 CP cu 6 cilindri în linie.

Compania Hartge a fost fondată în districtul german Merzig, de către doi frați, ce aveau un țel. Un țel de a monta motoarele mari de pe modelele BMW în mașini cu caroserii mici. În mod obișnuit, aceștia au montat motoarele de pe modelele Seria 5 în modele Seria 3, ajustând bineînțeles șasiurile mașinilor mai mici, acest proces ducând la creații cu adevărat speciale și rare.

În zilele lor bune, Hartge reprezentau o alternativă pentru Alpina. O conversie tipică presupunea îmbunătățirea motorului, prin înlocuirea chiulasei, și a evacuării, precum și îmbunătățirea rapoartelor de comprimare. Pentru modelele Hartge, pistoanele forjate și arborii cotiți rezistenți reprezentau ceva obișnuit, chiar și la începuturile companiei, în anii ’70. Mașinile obișnuite de la BMW erau transformate în mașini sport.

Apoi a urmat acest model. Cei de la Hartge au auzit lucruri bune despre șasiul generației W124 de la Mercedes, și au dorit să experimenteze cu acesta, instalând un motor BMW M88 cu 6 cilindri în linie, îmbunătățit. Această creație bizară a presupus modificarea cilindreei motorului standard, de la 3435 cc la 3535 cc, apoi montarea noilor pistoane și mărirea raportului de compresie, pentru o putere mai mare. Compania Bilsten a furnizat suspensia sport, mai joasă.

Astfel, a fost creat un W124, cu o putere mărită de la respectabilul număr de 183 CP la 330 CP. Unii au descris acest model ca fiind o mașină Frankenstein, însă acest lucru conferă un șarm unicului model. Presa contemporană a fost impresionată de acest model, încercând să obțină orice informație despre această alăturare neobișnuită a doi rivali de temut (care sunt mult mai prietenoși unul față de celălalt în ziua de azi), însă dintr-un anumit motiv, F1 nu a fost un produs viabil din punct de vedere comercial.

Hartge și-au încetat activitatea în 2019. Astfel, faptul că acest F1 este de vânzare nu este o coincidență; vânzătorul încearcă să profite de nostalgia indusă de o companie mai stilată față de unii tuneri BMW din ziua de azi. Cei ce organizează licitația, RM Sotheby’s, susțin că modelul complet original ar putea beneficia de pe urma unei mici restaurări.

Însă, datorită epidemiei de Covid-19, licitația a fost amânată pentru mijlocul lui iunie. Nu se știe dacă epidemia va afecta prețul de vânzare a acestui model. Destul de tentant.

Revista Presei