Acuzații grave la adresa Andreei Esca! Libertatea: Câți bani a încasat vedeta Pro TV din reclame mascate?

esca

Andreea Esca trece printr-o situație destul de dificilă în ultima perioadă. După ce a fost infectată cu noul coronavirus, Esca a trecut printr-o criză de PR, fiind acuzată de opinia publică ba de faptul că a participat la o petrecere unde nu s-au respectat normele de siguranță, ba că s-a ascuns de presă și nu a dorit să comenteze prea mult acest subiect.

Andreea Esca părea să fi depășit momentul dificil, printr-un interviu acordat chiar colegilor săi de la Pro TV. În interviu, Esca a plâns, a vorbit deschis despre problemele de sănătate ale familiei sale, vulnerabilizându-se și câștigând astfel din nou admirația opiniei publice.

Cu toate acestea, un nou scandal a erupt în ultimele zile, în centrul căruia se află aceeași Andreea Esca. Potrivit Libertatea, Andreea Esca îmbină meseria de jurnalist cu cea de influencer. Și, dacă din poziția de jurnalist, trebuie să fie extrem de transparentă cu informațiile pe care le oferă, ca influencer, situația stă fix invers. În patru ani, Esca a realizat pe Facebook și Instagram peste 170 de postări publicitare, însă doar 10% erau marcate ca reclamă.

„De mai bine de cinci ani, Andreea Esca a primit bani promovând zeci de branduri pe conturile ei de Facebook și Instagram. Deși este vorba de reclamă plătită, nu a fost marcată ca atare în cele mai multe cazuri. Pentru că reclama nesemnalată e socotită drept o înșelare a publicului, care crede că primește o informație sau o opinie din inițiativa deținătorului contului, “raportul contractual dintre influencer și anunțător trebuie divulgat clar și vizibil în cadrul comunicărilor”, precizează Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) în recentul său cod, elaborat în 2018, citat de Libertatea.ro.

„În ce măsură îți mai păstrezi “imparțialitatea sau independența” ca jurnalist odată ce te transformi în influencer şi promovezi diverse societăți comerciale, bănci, produse, cluburi, evenimente publice despre care tu, ca ziarist, ești chemat să relatezi,” se întreabă jurnalista Libertatea, Diana Meseșan, care susține că Andreea Esca a făcut reclamă la peste 30 de branduri în ultimii 4 ani, printre care Mercedes Benz, Mastercard, Fashiondays, Banca Transilvania, Lidl, Untold, Engie, BCR, Nivea, Cewe, Kenwood, Pirelli, Dorna, Huawei, Carrefour, Philips, Activia, Metro, Always, H&M, Ecco, Rowenta, Regina Maria, Remix Shop, Douglas Romania, Heineken, Stefanel, ParkLake, Sephora, Clinique, Coca Cola, Häagen-Dazs, Ana Sport.

Numai anul trecut, „Andreea Esca SRL și Atelierul de Vise SRL, firme deținute de prezentatoarea TV, au avut o cifră de afaceri de 1.488.359 de lei, respectiv 497.030 de lei. În total, în jur de 405.000 de euro,” arată Libertatea.

Revista Presei