Ai probleme cu greutatea? Ai putea avea deficit de crom. Cum se manifestă și cât de periculos este

de: Ana Toma
22 mart. 2021
Ai probleme cu greutatea? Ai putea avea deficit de crom. Cum se manifestă și cât de periculos este

Ai mai auzit până acum despre crom? La fel ca și calciul, magneziul sau fierul, și el este esențial pentru organismul nostru, iar lipsa ta ne poate degrada starea de sănătate considerabil. Hai să aflăm care este rolul lui și cât de important este.

Cromul se numără printre oligomineralele necesare organismului pentru a funcționa la nivel optim. El este un metal dur, casant, ia în principiu, rolul lui este acela de a menține nivelul de glucoză din sânge la o cotă normală.

Rolul cromului în organism

În primul rând, cromul este sențial pentru controlul nivelului de zahăr în sânge. El susține acțiunea insulinei, implicată în stocarea nutrienților din corp, dar și distribuirea acestora în organism prin intermediul alimentelor consumate.

Tot cromul se ocupă și de nivelul colesterolului. Studiile au demontrat că suplimentarea acu crom poate contribui la menținerea normală a nivelurilor acestuia, în principal la pacienții cu diabet zaharat.

Cromul este cel care reduce riscul de obezitate. Studiile nu au demonstrat încă concret modul în care cromul influențează apetitul culinar și greutatea, însă modificările corporale au fost evidente.

Are grijă de kilogramele în plus și este benefic și pentru creier. Cromul poate susține funcționarea normală a creierului și de asemenea, poate reduce efecele îmbătrânirii asupra acestuia. Același lucru este valabil și în cazul vederii.

Simptomele deficitului de crom

Unul dintre principalele simptome și care ar trebui să îți dea de gândit este dezechilibrul greutății corporale. Slăbești, te îngrași, însă alimentația ta nu se schimbă cu nimic. Apetitul tău culinar este și el afectat de lipsa crom. Poți avea senzația de foame continuu fără a știi care este motivul

Nivelul scăzut de enrgie și rezistența oaselor sunt alte două simptome ale deficitului de crom care ar trebui să te îngrijoreze. În unele cazuri, deficitul de crom se manifestă și la nivelul pielii, dar și la nivelul concentrării tale.

Vederea ta se va degrada și ea dacă nu ai suficient crom în organism, așa că mare atenție la acest aspect.

Alimentele bogate în crom

Un mod în care îți poți asigura necesarul zilnic de crom este consumul de alimente bogate în crom. În cazul în care nu știai, briccoli și strugurii sunt unele dintre cele mai bogate alimente în crom.

De asemenea, cartofii, usturoiul și busuiocul sunt alte trei alimenet pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta zilnică. Portocalele sunt și ele bogate în crom, iar recomandat ar fi să consumi o cană de suc de portocale pe zi pentru a-ți aisgura necesarul zilnic.

Poți apela și la suplimente alimentare, însă îniante de a face acest pas este bine să consulți un specialist. El îți va spune tot ce ai nevoie să știi și cum trebuie să acționezi în această problemă.