Ai stari de anxietate și depresie? Iata dieta care te scapa de ele

17 dec. 2019
Ai stari de anxietate și depresie? Iata dieta care te scapa de ele

Aceasta este dieta minune! Te ajută să scapi de anxietate, dar și de depresie. Dacă ai probleme cu greutatea, o poți încerca și tu. Specialiștii o recomandă.

O alimentatie sanatoasa nu te face sa te simti bine doar fizic, ci si psihic. Oamenii de știință au răspuns la o întrebare extrem de importantă. Alimentatia poate schimba felul in care ne simtim, asa ca au verificat daca o schimbare sanatoasa a dietei ar putea ameliora simptomele depresiei si ale anxietatii.

Dieta care te scapă de anxietate și depresie

Studiul publicat în PLOS One arată că cercetatorii au cerut unui numar de 100 de studenti care aveau o alimentatie nesanatoasa si prezentau simptome de depresie, sa isi evalueze starea de spirit. Apoi, acestia au fost impartiti in doua grupuri.

Primului grup i s-a cerut sa-si continue dieta obisnuita, in timp ce al doilea a fost instruit sa urmeze un plan alimentar inspirat de dieta mediteraneana. Aceștia au consumat fructe, legume, ulei de masline, nuci si au renuntat la alimentele procesate, cum ar fi dulciurile, prajelile si bauturile carbogazoase. Absolut toti tinerii au continuat sa isi ia tratamentul impotriva depresiei.

Dupa trei saptamani, cand experimentul s-a incheiat, toti participantii au fost evaluati. Cei care au tinut dieta mediteraneana au raportat ca, in medie, simptomele depresiei s-au redus de la moderat/sever la normal si au observat imbunatatiri in privinta starilor de anxietate si stresului. Cu cat acestia au fost mai atenti la ce mancau, cu atat imbunatirile erau mai mari.

În cadrul grupului care a trebuit sa tina dieta, participantii au avut tendinta fie sa reduca cantitatea de alimente procesate, fie sa manance mai mult din alimentele recomandate, mai degraba decat sa combine dieta mediteraneana cu cea pe care o aveau pana in momentul inceperii studiului.

O analiza mai profunda a relevat faptul ca cei care au mancat mai putine alimente procesate au ameliorat semnificativ simptomele depresiei fata de subiectii care doar au mancat mai multe produse sanatoase. Au existat și dovezi care sugereaza ca schimbarile s-au mentinut trei luni de la sfarsitul studiului, chiar daca nu au respectat strict dieta.