Ai vânătăi fără motiv? Ai putea avea lipsă de vitamina K. Ce alte simptome apar și ce alimente trebuie să consumi

de: Ana Toma
18 mart. 2021
Ai vânătăi fără motiv? Ai putea avea lipsă de vitamina K. Ce alte simptome apar și ce alimente trebuie să consumi

Chiar dacă nu este atât de cunoscută precum vitaminele C, A sau B, vitamina K este și ea importantă pentru organismul nostru, iar lipsa ei ar putea duce la probleme grave de sănătate pe care nici măcar nu ni le putem imagina.

Vitamina K este unul dintre factorii esențiali în coagularea simplului. La fel ca și în cazul vitaminei B, vitamina K este și ea de trei tipuri. Vitamina K1, care se regăsește în plante verzi, K2, care este produsă de bacterii intestinale, sau de produse animale și K3, o variantă sistentică regăsită în suplimentele alimentare.

Simptomele lipsei de vitamina K

Am spus mai sus că vitamina K este esențială în coagularea sângelui, deci ce s-ar putea întâmpla dacă avem un deficit? Ei bine, îna cest caz, la doar o simplă tăietură, persoana în cauză ar putea avea o sângerare continuă.

De asemenea, persoanele care au deficit de vitamina K pot observa sângerări ale gingiilor, hemoragii nazale, dar și o sângerare mai abundentă la menstruație. În anumite cazuri, persoana se poate confrunta cu vânătăi foromativ, iar în ce mai rău caz anemie și chiar fragiditate osoasă.

Copiii mici sunt ce mai predispuși la deficiența de vitamina K, deoarece laptele matern nu conține o canitatea prea mare de această vitamină, așa că mare atenție.

Beneficii vitamina K

Știm ce rău ne poate face lipsa ei, dar trebuie să știm și cât de importantă este pentru organsimul nostru. În cazul în care nu știai vitamina K este importantă atât în prevenirea hemoragiilor, cât și a afecțiunilor pielii. O dietă echilibrată cu vitamina K poate scădea riscul unui atac de cord și de asemenea.

De asemenea, ea poate împiedica formarea pietrelor la rinichi și eliminarea senzației de rău, greață sau de vomă. Oasele noastre vor fi și ele în siguranță cu vitamina K, pentru că ea poate trata afecțiunile osoase și de asemenea, favorizează refacerea epidermei după intervențile chirugicale.

Tot ce trebuie să faci este să adaugi în dieta ta alimente bogate în vitamina K, iar acest lucru este foarte simplu. Legumele cu frunze verzi sunt alegerea cea mai bună. Printre ele se numără spanacul, salata verde sau broccoli. Ceaiul verde și uleiul de rapiță sau de măslină sunt și ele bogate în vitamina K, așa că nu ezita să le adaugi în meniul tău zilnic.

Contraindicații vitamina K

Nu se întâmplă foarte des, însă este bine să știm. Excesul de vitamina K ar putea fi un adevărat pericol. Cu alte cuvinte, nimeni nu trebuie să consume doze mai mari de 500 de micrograme fără consulul unui specialist.

Ce s-ar putea întâmpla? Ei bine, acțiunea ar putea interfera cu medicamentele anticoagulante. De asemenea, consumată fără limită, vitamina K poate duce la anemie. Globulele roșii din organism vor fi distruse, iar ficatul tău ar putea fi intoxicat.