Alimentele vindecătoare. Conțin un ingredient secret care poate trata infecțiile. Cum acționează

de: Ana Toma
15 feb. 2021
Alimentele vindecătoare. Conțin un ingredient secret care poate trata infecțiile. Cum acționează
Photo by Brenda Godinez on Unsplash

În perioada iernii infecțiile sunt din ce în ce mai dese, iar pentru a trece cu bine peste această perioadă avem nevoie de o alimentație variată, bazată pe vitamine și minerale. 

În cazul în care nu știai până acum, există o serie de alimente care pot combate infecțiile. Ele sunt bogate în vitamina P, acesta fiind ingredientul secret care le aface o adevărată armă în fața infecțiilor.

Ce este vitamina P

Am mai auzit până acum despre vitamina B, C, E, A, însă ce știm despre vitamina P? Ei bine, aceasta face parte din grupa lavonoidelor, substanțe responsabile pentru rezistența vaselor capilare.

De asemenea, împreună cu vitamina C, vitamina P formează un scut de protecție a țesutului conjunctiv, susținând circulația normală a sângelui și sănătatea capilarelor.

Pe lângă asta, vitamina P are un efect antioxidant puternic, esențial pentru reducerea țesuturilor, înlocuind astfel celulele moarte cu cele noi, sănătoase. În cazul în care nu știai antioxidanții sunt esențiali și împotriva radicalilor liberi care ne pot afecta starea generală de sănătate și de asemenea, pot duce la dezvoltarea anumitor afecțiuni grave.

Ce beneficii are vitamina P

Vitamina B esteb ogată în nenumărate beneficii. Ea îmbunătățește sistemul circulator mărește rezistența la infecții. Un alt rol important pe care îl are pentru organism este că influenţează hematopoeza şi coagulabilitatea sângelui.

La fel cum spuneam și mai sus, vitamina P favorizează acţiunea metabolică a vitaminei C și totodată menţine integritatea peretelui capilar, permeabilitatea şi elasticitatea acestuia.

Ea poate scădea tenesiunea arterială, scade colesterolemia, este hepaprotectoare și de asemenea, inflamatoare, antispastică antitumorală.

Alimentele vindecătoare

Acum că am aflat de ce vitamină avem nevoie pentru a ne vindeca și pentru a depăși cu bine orice tip de infecție, trebuie să știm ce a alimente conțin acest ingredient și cum le putem consuma.

Chiar dacă suplimentele alimentare sunt și ele o variantă, uneori, ce este mai natural e mai bun. Cele mai bogate alimente în vitamina P sunt: prunele, coacăzele negre, măceleșe, afinele, zmeura, păducelul, vișinele, cireșele, caisele, merele, pătrunjelul, salata, roșiile, ceapa, cacao, ciocolata neagră, nucile , semințele gingko biloba, dar și citricele.

Cum îți dai seama că ai nevoie de ele

Deficiența de vitamina P poate fi observată mult mai ușor față de alte situații. În cazul în care nu știai, persoanele care suferă de deficiența acestei vitamine pot avea o fragilitate capilară, care poate favoriza hemoragiile, dureri ale membrelor inferioare, de cele mai deseori, varice, hemoragii, sângerări gingivale, dar și menstruații abundente.

De câtă vitamina P avem nevoie în fiecare zi? Ei bine, doza zilnică recomandată este de 10-20 de miligrame pe zi, noi alegem însă dacă preferăm să luăm din fructele și legumele menționate anterior, sau mergem pe calea suplimentelor alimentare.