Alimentul care face adevărate minuni: „Umple stomacul, e săţios şi nu îngraşă“

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a vorbit despre alimentele pe care ar fi bine să le consumăm în postul Crăciunului, dar și despre greșelile pe care le fac cei care țin post și care simt o lipsă acută a cărnii. 

”Cea mai mare putere saţiogenă o au proteinele, iar în post nu avem proteine pure. Când mâncăm un ou sau o bucată de carne, avem numai proteine, niciun gram de carbohidraţi, însă când postim, proteine vegetale găsim doar în leguminoase: fasole, mazăre, linte, năut, soia.

Din păcate, acestea vin la pachet cu carbohidraţii, adică avem undeva între 10-20 la sută proteine, dar avem si carbohidraţi. Puterea lor saţiogenă este mai mică, aşa că avem tendinţa să punem şi nişte pâine lângă”, a explicat medicul nutriţionist Mihaela Bilic.

Alimentul ideal şi în post şi în slăbit

”Foarte multă lume ţine post demonstrativ sau ca să slăbească, lucru care e profund greşit. Eu aş spune să ne întoarcem la ciorbă care este, de departe, alimentul ideal şi în post şi în slăbit. Este cel mai bogat în apă, avem câteva bucăţele de orez sau cartof dar faptul că e diluat în multă apă umple stomacul şi e săţios şi spornic. Putem mânca liniştiţi ciorbă şi ghiveci călugăresc. Dacă mâncăm, în schimb, zacusă sau tot felul de lucruri care se mănâncă şi pe pâine, e greu să nu te îngaşi”, a mai spus Bilic.

”Dacă vei mânca pâine neagră crezând că îngraşă mai puţin, vei avea teninţa să mănânci mai mult şi mai trebuie luată în calcul şi densitatea calorică. Cu cât un aliment este mai pufos şi mai umflat cu aer sau cu apă, e mai sărac în calorii. De exemplu, o chiflă de pâine albă are undeva la 20 de grame, o chiflă de graham sau de făină integrală este câteodată dublă ca greutate. Ambele tipuri de făină au acelaşi număr de calorii şi atunci nu vei realiza că mănânci 40 sau 50 de pâine, ” a atras atenţia nutriţionistul.

Citește și:

Loading...

Revista Presei