Alimentul care nu trebuie să lipsească din dieta ta. Nutriționistul Mihaela Bilic insistă: este esențial pentru un corp sănătos

de: Ana Toma
13 sept. 2020
Alimentul care nu trebuie să lipsească din dieta ta. Nutriționistul Mihaela Bilic insistă: este esențial pentru un corp sănătos

Pentru a avea un corp și o minte sănătoasă, secretul constă într-o alimentație echilibrată, bogată în vitamine și nutrienți esențiali. Pentru a te simți bine și pentru a face față provocărilor zilnice, acest aliment nu trebuie să lipsească din dieta ta. 

Nutriționistul Mihaela Bilic susține că oul este cel care nu trebuie să lipsească din alimentația noastră. În cazul în care nu știai, acesta nu conține foarte multe calorii, însă are puterea de a oferi sațietate organismului tău, mai mult decât orice aliment de pe piață.

”Natura a reușit să concentreze în ou tot ce e mai bun la capitolul nutriție. Un ou are 50g și doar 80 calorii. Cu toate astea oul este campion când vine vorba de sațietate (satură mai mult decât orice aliment ) și de calitatea proteinelor (conține proteine etalon).

Nu există proteine cu o valoare biologică mai mare și cu un coeficient de utilizare mai înalt, decât cele din ou. Dacă ar fi considerăm 100 indicele maxim de utilizare al proteinelor, oul are valoare biologică de 93,7 în timp ce valoarea pentru lapte este 84,5, pentru pește 76 și 74 pentru carnea de vită”, scrie Mihaela Bilic.

Oul nu trebuie mâncat crud

Un alt lucru pe care puține persoane îl știu este consumul acestuia. Albușul din ou nu trebuie consumat niciodată crud, deoarece proteinele din el nu pot fi digerate într-o astfel de stare.

Asfel, pentru o stare de bine și pentru a te bucura de toate beneficiile pe care oul le oferă, acesta trebuie să fie gătit ”obligatoriu”.

”Proteinele sunt concentrate în albuș și nu pot fi digerate în stare crudă, albușul trebuie obligatoriu să fie gătit! Cat despre galbenuș, el conține grăsimi esențiale în dezvoltarea și funcționarea creierului și fosfolipide vitale pentru orice celulă. În plus are vitaminele liposolubile A și D, toate vitaminele din grupul B (inclusiv B12) și toate mineralele esențiale pentru funcționarea organismului. Dacă ar avea și glucide/fibre, oul ar fi alimentul perfect”, a scris Mihaela Bilic pe Instagram.

”Cu doar 1 ou/săptămână introdus în alimentația copiilor din India, s-a obținut o creștere a performanței școlare/intelectuale cu 30% Iar pentru cei care au neșansa să dezvolte alergii la proteinele din ou, iată o veste bună: alergia dispare spontan după vârsta de 5 ani.

Atât de complet și valoros e oul, încât nimic nu-l poate înlocui în alimentația copiilor, gravidelor, sportivilor…”, mai scrie nutriționistul.