Atentie la patrunjel! Are efecte miraculoase, dar nu consumat oricum! Mihaela Bilic spune cum este corect

bilic

Dacă până acum credeai că lămâia este cel mai bogat aliment în vitamina C, Mihaela Bilic ne schimbă părere. Potrivit nutriționistului, o altă plantă este mult mai bogată în această vitamină și are puterea de a ne întări imunitatea. 

Nutriționistul Mihaela Bilic susține că pătrunjelul conține o cantitate mai mare de vitamina C decât lămâia, iar pentru a ne bucura de toate beneficiile sale, trebuie să îl consumăm regulat.

„Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât sucul de lămâie! Pentru că ne aflăm în plină pandemie virală (…) vitamina C este cea mai celebră dintre vitamine pentru că are proprietăți antioxidante – ajută organismul să neutralizeze radicalii liberi și procesele oxidative, întărind astfel sistemul imun.

Când vine vorba de surse naturale de vitamina C, primul nostru gând este la lămâii și citrice în general. Adevărul este că legumele sunt mult mai bogate în vitamina C comparativ cu fructele, iar campionul este nimeni altul decât banalul pătrunjel. Cu un conținut de aproape 200 mg vitamina C/100 g, pătrunjelul depășește toate celelalte fructe și legume: ardei gras roșu 160 mg, suc de lămâie 128 mg, ardei gras verde 120 mg, kiwi 92 mg, căpșuni 67 mg, suc de portocale 54 mg”, scrie Mihaela Bilic pe instagram.

Cum se consumă corect pătrunjelul 

Odată ce ai luat decizia de a consuma pătrunjel pentru sistemul tău imunitar, trebuie să ții cont că acesta nu se consumă ca decor în ciorbă ci cu snopul.

”Singura condiție este să consumăm pătrunjel din belșug, cu snopul, sub formă de salată (după exemplul salatei libaneze numite tabouleh), nu doar câteva frunze, ca decor în ciorbă sau tocăniță.

În plus, pătrunjelul este bogat în fibre, betacaroten (precursor de vitamina A), acid folic, fier și calciu – adică elemente esențiale pentru sănătate. Nu e de mirare că în Franța salata de pătrunjel (tabouleh) este prezentă constant în meniul spitalelor, un preparat simplu și eficient pentru bolnavii aflați în convalescentă.

Așa că de mâine uitați de lipsa lămâilor de la raft și umpleți coșul cu pătrunjel! E antianemic, antioxidant, îmbunătățește digestia, ameliorează circulația (are vitamina K anticoagulantă) și, nu în ultimul rând, asigură o respirație proaspătă – neutralizează mirosurile neplăcute din gură, inclusiv pe cel de usturoi!”, mai scrie nutriționistul.

Revista Presei