Atenție mare la aceste tipuri de brânză! Pe care este cel mai indicat să o consumați și ce efecte pozitive are

tipuri branza

Brânza este unul dintre cele mai consumate alimente, și tocmai de aceea este bine să avem grijă la mai multe aspecte.

Spre exemplu, potrivit specialiștilor, una dintre cele mai sănătoase tipuri de brânză este brânza feta. Pe lângă gustul deosebit, aceasta, atunci când este preparată după rețetele tradiționale,  are o sumedenie de beneficii pentru sănătate.

Cu un ușor gust astringent, brânza feta, spre deosebire de alte tipuri de brânzeturi, nu are un înveliș mai gros și este lipsită de găuri.

Potrivit rețetelor tradiționale, brânza feta este făcută din lapte de oaie. Atunci când este combinat cu laptele de capră, acesta din urmă nu are voie să fie prezent  într-o proporție mai mare de 30%.

„Branza feta realizata in mod traditional este mai sanatoasa decat branza din lapte de vaca intrucat este mai usor de digerat, are potential alergic mai mic si genereaza mai putina inflamatie in organism, ceea ce inseamna ca este o varianta mai buna decat telemeaua de vaca, in special pentru persoanele care sufera de intoleranta la lactoza,” notează doc.ro.

Valori nutriționale pentru 30g brânză feta

  • Calorii: 74
  • Grasimi: 6 g
  • Sodiu: 260 mg
  • Carbohidrati: 1,2 g
  • Proteine: 4 g
  • Zahar: 1 g
  • Vitamina B2: 0,2 mg
  • Calciu: 140 mg
  • Fosfor: 94 mg

Totuși, având în vedere că acest tip de brânză este bogat în sodiu, dar conține și grăsimi saturate, este recomandat consumul său ocazional, nu zilnic.

Brânza feta. Cele mai importante beneficii:

„Intareste sistemul osos – calciul mentine oasele sanatoase si le sporeste densitatea. Pentru ca oasele tale sa beneficieze de pe urma calciului din branza feta, consuma aceasta branza alaturi de alimente alcaline precum patrunjelul, spanacul sau dovlecelul.

Fortifica sistemul imunitar – branza feta contine histidina, o proteina care, in combinatie cu vitamina B6, si ea prezenta in acest tip de branza, se transforma in histamina. Histamina face parte din procesul inflamatoriu, sporind astfel actiunea sistemului imunitar atunci cand acesta lupta cu boala. Consumul ocazional de branza feta, asociat cu o alimentatie bogata in antioxidanti, asigura o sanatate de fier. Mai mult decat atat, branza feta contine si probiotice, un alt aliat al sistemului imunitar.

Previne durerile de cap – branza feta contine cantitati mari de vitamina B2, cunoscuta si sub denumirea de riboflavina, care este un remediu natural pentru durerile de cap, chiar si pentru migrene. O dieta bogata in vitamina B2 previne migrenele.

Trateaza anemia – anemia apare atunci cand sunt probleme cu hemoglobina, care transporta oxigenul in organism. Atunci cand organismul nu este capabil sa primeasca suficient oxigen, devine slab si obosit. Totodata, anemia e asociata si cu deficitul de fier si vitamina B12 – ambele regasindu-se in branza feta.

Protejeaza vederea si previne afectiunile oculare – riboflavina reduce si riscul de afectiuni oculare precum cataracta si glaucomul, ambele fiind afectiuni ce apar la batranete. Din fericire, branza feta e o sursa bogata de riboflavina.

Mentine sanatatea intestinala – sursa bogata in probiotice, branza feta ajuta organismul sa lupte cu bacteriile, fungii si parazitii ce pot aparea la nivel intestinal,” adaugă doc.ro.

Revista Presei