Audi susține că noul e-Tron S va fi primul model electric de serie din lume cu 3 motoare

Producătorul german a dezvăluit conceptul e-Tron Sportback, la scurt timp după dezvăluirea conceptului e-Tron din 2017, planul fiind ca acest vehicul să fie lansat la scurt timp după lansarea SUV-ului electric. Când au dezvăluit conceptul e-Tron, Audi aveau implementat pe acesta un tren de rulare cu 3 motoare, însă acest tren nu și-a făcut apariția pe SUV-ul de producție.

Audi vine cu o nouă versiune, „S”, pentru e-Tron și e-Tron Sportback:

„Audi acționează sistematic când vine vorba de electrificare: Audi e-Tron și Audi e-Tron Sportback devin mai agile, și mai dinamice prin intermediul versiunilor S. Cele 3 motoare electrice, dintre care 2 sunt amplasate în zona punții spate, pun împreună la dispoziție o putere de 503 CP, și un cuplu de 973 Nm.

Astfel, cele două modele electrice vor avea un timp de accelerare 0-100 km/h de 4,5 secunde. Un sistem inteligent va înălța corespunzător suspensia mașinilor, și va aduce direcția mașinii la un nou nivel: pe lângă sistemul de tracțiune integrală electronic, avem parte de vectorizarea cuplului și de o distribuire activă și variabilă a cuplului pentru osia din spate.”

Audi explică funcționarea trenului de rulare cu 3 motoare mai detaliat:

„Motorul electric mai mare, ce livrează puterea punții spate pe actualul e-Tron (consum combinat în kWh/100 km: 26,4 – 21,9 (WLTP); 23,1 – 20,6 (NEDC), emisii combinate de CO2 în g/km: 0), a fost de data aceasta instalat în zona punții față, făcând parte dintr-o configurație adaptată pentru a dezvolta o putere de 170 CP, sau de 200 CP în boost.

Motorul electric mai mic a fost modificat, și funcționează pe puntea spate acum, în tandem cu încă un motor identic; împreună, aceste două motoare oferă o putere de  266 CP, sau de 360 CP în boost.”

Producătorul german susține că motoarele au fost adaptate pentru o performanță și o eficiență mai bună:

„Comportamentul mașinii a fost programat pentru eficiență, pentru ca aceasta să își îndeplinească scopul în călătoriile de zi cu zi; în modul de condus normal, numai motoarele din zona punții spate funcționează. Motorul din față nu funcționează, dar se poate porni singur – fără ca șoferul să observe acest fapt – în cazul în care acesta are nevoie de mai multă putere.

Motorul se pornește singur și preventiv, în cazul în care e nevoie de o tracțiune mai bună. Acest lucru se întâmplă când valorile coeficientului de frecare sunt scăzute, și când mașina ia curbe rapid. Sistemul de tracțiune integrală electronică este complementat de o inovație, și anume de vectorizarea electronică a cuplului, ce aduce avantaje comparativ cu diferențialele sport convenționale.

Fiecare dintre motoarele de pe puntea spate livrează puterea la roți direct prin intermediul unei transmisii; nu mai avem parte de un diferențial mecanic. La 40 de ani după lansarea tehnologiei quattro, Audi aduce conceptul roților ce primesc putere individual la un nou nivel tehnologic.

Rezultatul: un condus mai agil, și astfel o viteză de virare mai mare. Un alt avantaj îl constituie tracțiunea. Dacă în timpul accelerării o roată intră în contact cu o suprafață cu un coeficient de frecare scăzut, de exemplu dacă suprafață de drum este acoperită cu gheață, această situație este gestionată rapid și precis de cele două motoare electrice. Cuplul este distribuit gradual roții cu aderența puternică, în timp ce roata cu aderență scăzută continuă să se miște aproape fără cuplu.”

Nu se știe când vor fi disponibile noile modele S. Dacă cei de la Audi vor dori să fie primii pe piață, va fi nevoie ca brandul german să se miște repede.

Deja există vehicule electrice cu 3 motoare, însă aceastea se produc în număr scăzut, iar vehiculele de serie precum Tesla Cybertruck și Tesla Roadster își vor face apariția cel mai probabil la anul.

Revista Presei