BMW amână următorul Mini datorită incertitudinilor și costurilor cauzate de Brexit

BMW a amânat dezvoltarea noii generații de Mini, încercand să reducă costurile de producție, și datorită incertitudinii provocate de Brexit, legăturile comerciale ale Britaniei cu Uniunea Europeană făcând deciziile legate de investițiile pe termen lung mult mai greu de luat.

Producătorul german a dezvoltat 3 generații de Mini de când a cumpărat marca de la Rover Group în 1994, păstrând fiecare vehicul pe piață pentru aproape 6 ani.

Actuală berlină cu hayon Mini este pe piață din 2014. Aceasta este construită pe platforma UKL1 de la BMW.

„Durata de viață a acestei platforme a fost extinsă”, conform purtătorului de cuvânt al BMW, Maximilian Schoeberl. „Din cauza costurilor și a Brexit-ului”.

Presiunea asupra producătorilor auto a crescut, pentru a elibera resurse necesare dezvoltării vehiculelor cu emisii scăzute de nouă generație, precum cele electrice și hibride.

Mașina de oraș cu motor pe combustie a avut de suferit datorită tendinței clienților de a migra spre crossovere și SUV-uri, și datorită regulamentului tot mai strict cu privire la emisii, forțând producătorii să implementeze modificări costisitoare asupra sistemelor de evacuare.

Regulile anti-poluare și presiunile costurilor ridicate au forțat deja producători precum Opel și Vauxhall să renunțe la modelele Adam și Karl. Vânzările Mini au scăzut cu 4,1% anul trecut, fiind de 346.639 de mașini, observându-se și o scădere de 18% a înregistrărilor mașinilor produse de brand, în decembrie.

Vânzările Mini în SUA au scăzut de asemenea, cu 17%, fiind vândute 36.092 de unități în 2019.

În martie 2019, BMW a afirmat că țintea la economii de 12 miliarde de euro, datorate reducerilor costurilor și îmbunătățirii eficienței, până la finalul 2022. Pentru a atinge acest obiectiv, BMW reduce numărul combinațiilor de motoare și transmisii disponibile cu 50%, și va reduce costurile de dezvolare a vehiculelor.

Pentru a dezvoltă o nouă platformă, sunt necesare investiții de peste 1 miliard de euro pentru cercetare și dezvoltare, platformele fiind folosite pentru aproximativ 6 ani, conform lui Juergen Pieper, analist auto de la Metzler.

Din acest motiv, unii producători încearcă să păstreze cât mai multe componente obișnuite folosite anterior pentru dezvoltarea vehiculelor de nouă generație. De exemplu, Golf 7 și 8 împart multe componente.

Incertitudinea provocată de Brexit

Mini este construit în prezent la Oxford, în Anglia, și la Born, în Olanda, iar orice vehicul de generație nouă va necesita investiții pentru liniile de producție de la ambele fabrici.

BMW nu va face investiții de scală largă până la clarificarea negocierilor dintre Regatul Unit și Uniunea Europeană cu privire la comerț și situația post-Brexit.

„Dacă tarifele se află în intervalul 0-5%, situația nu se schimbă dramatic”, afirma Oliver Zipse, directorul executiv de la BMW, referitor la fabrica de la Oxford, ce reprezintă un terminal de producție și export al Mini. Însă tarifele mai mari aplicate exporturilor din și înspre Regatul Unit ar putea forța BMW să mute o parte importantă a producției în Olanda.

BMW a produs 211.660 de mașini în Olanda în 2018, o creștere de 39% față de 2017. BMW are un parteneriat cu producătorul VDL Nedcar pentru a produce X1, berlina Mini cu hayon, Mini decapotabil, și Mini Countryman.
Fabrică BMW de la Oxford a produs 234.501 de mașini Mini în 2018.

Loading...

Revista Presei