BMW dezvăluie noul model electric i4: un Gran Coupe impresionant cu un display masiv

BMW au dezvăluit modelul i4, cea mai nouă mașină electrică din oferta acestora, în cadrul unei prezentări ce a fusese inițial pregătită pentru showul auto de la Geneva, ce a fost anulat. Noul prototip al acestui Gran Coupe impresionat încă se află la stadiul de concept, însă BMW au confirmat faptul că vor aduce o versiune de producție pe piață, la anul.

După lansarea lui BMW i3, prima mașină electrică oferită de brand, în 2013, ne așteptam ca germanii să lanseze i4, i5, și alte modele, însă aceste lansări nu au avut loc.

Timp de 7 ani cei de la BMW nu au mai lansat niciun vehicul electric, însă se pare că bavarezii vor lansa 3 noi modele electrice în următorii 2 ani.

BMW iX3, un SUV complet electric, va fi disponibil începând de la finalul acestui an, iar i4, berlina complet electrică, și BMW iNEXT, crossoverul complet electric, vor fi introduse pe piață în 2021. Toate aceste noi vehicule sunt bazate pe a cincea și cea mai nouă generație de tren de rulare electric de la BMW. Acum, producătorul german dezvăluie noul concept electric BMW i4.

Adrian van Hooydonk, vice președintele BMW Group Design, a afirmat:

„Conceptul BMW i4 are în vedere integrarea electrificării în nucleul brandului BMW. Designul este dinamic, curat, și elegant. Pe scurt: un BMW perfect cu zero emisii.” Această prezentare a avut în prim plan designul mașinii, având în vedere că deja știm detaliile legate de specificațiile tehnice ale noului i4.

Designul BMW i4

Domagoj Dukec, liderul departamentului de design de la BMW, a discutat despre conceptul i4:

„Designul conceptului i4 dezvăluie niște proporții fantastice, și un caracter expresiv, puternic, o atenție deosebită asupra detaliilor. Prin intermediul sistemului BMW Curved Display am redefinit natură orientată spre șofer a vehiculelor BMW, într-un mod extrem de elegant. În același timp, conceptul i4 conferă un sentiment de bunăstare, accentuând plăcerea de a conduce.”

Partea frontală are un aspect agresiv, beneficiind de noul design de grilă de la BMW.

Partea din spate conferă modelului o performanță aerodinamică impresionantă, conform BMW.

Cât despre habitaclu, acesta are în prim plan ecranul mare, cei de la BMW susținând că acesta va arăta similar pe varianta de producție:

„Interiorul conceptului i4 are în vedere acele vremuri în care șoferii își pilotau singuri mașinile. Din acest punct de vedere, fiecare element din zona bordului este orientat spre șofer. Noul BMW Curved Display funcționează în tandem cu volanul pentru a demonstra o nouă abordare a orientării spre șofer, arătând similar cu varianta de producție de pe viitoarele modele iNEXT și i4.

Aici, display-ul pentru informații și Control Display-ul sunt combinate într-un singur display ce este orientat spre șofer. Această configurație a display-urilor optimizează prezentarea informațiilor, operarea acestora devenind mai intuitivă. De asemenea, tehnologia avansată de pe aceste display-uri și sticla anti-reflex conferă o lizibilitate ridicată în orice condiții, nefiind nevoie de parasolare, astfel habitaclul este mai aerisit.”

Cei de la BMW susțin că șoferii vor avea acces la 3 „moduri ale experienței de condus”:

– „Core” – acest mod activează configurația actualizată în 4 „widget-uri”, configurație similară cu cea găsită pe display-urile mașinilor actuale. În acest mod, grafica de pe display capătă o tematică similară cu cea găsită pe bord din punct de vedere al culorilor. În zona în care display-ul central obișnuia să fie amplasat, acum avem parte de hărți și widget-uri, așezate unele lângă altele. Utilizatorul poate naviga printre widget-uri folosind swipe-uri, și le poate aranja prin a le trage unde dorește. Această modalitate de funcționare permite adaptarea display-ului după preferințele personale ale utilizatorilor.

– În modul „Sport„, „widget-urile” sunt aranjate mai compact, pentru a permite șoferului să se concentreze. Sunt afișate informații ce incurajează stilul de condus preventiv, precum dificultatea curbelor, această prezentare a informațiilor în zonele laterale ale display-ului ducând la o vizualizare periferică mai bună. Zona din dreapta a display-ului afișează funcții specifice, într-o manieră similară cu aplicația BMW M.

– Modul „Efficient” are în vedere debutul sistemului „Assisted Driving View”, ce pune la dispoziție informații primite de la senzorii mașinii. Acest mod ne dă mai multe informații despre tehnologiile mașinii, despre modul de funcționare al acestora, și despre modul în care acestea comunica împreună cu mediul înconjurător. Pentru conceptul i4 s-a pus accentul pe condusul eficient și preventiv, fiind puse la dispoziție informații importante pentru un stil de condus mai eficient. În acest mod, zona din partea dreapta a display-ului afișează informații despre vehicul, precum nivelul baterii și autonomia de rulare rămasă.

Vezi in pagina a II-a specificațiile tehnice ale lui i4.

1
2
Loading...

Revista Presei