BMW își va închide fabrica de la München în această vară pentru a se pregăti pentru producția berlinei complet electrice i4 în 2021

BMW își va închide fabrica principală din München în această vară, timp de 6 săptămâni. Această închidere temporară va permite companiei o retehnologizare prin modificarea a peste 1000 de roboți, pregătindu-se astfel pentru producția modelului complet electric BMW i4 ce va începe în 2021.

Alți rivali tradiționali, precum Volkswagen, construiesc platforme și linii de asamblare dedicate în mod exclusiv vehiculelor electrice. Însă, BMW va produce vehicule electrice, vehicule cu motoare bazate pe combustie și hibride plug-in pe aceeași linie de asamblare flexibilă – ca cea din München.

„Münchenul este un pionier al integrării vehiculelor electrice în producție”, afirma Frank Wienstroth, un purtător de cuvânt al companiei, pentru Automobilwoche. Compania bavareză dorește să poată aprecia cerința consumatorilor pentru vehicule electrice și alte trenuri de rulare, și apoi să răspundă rapid prin mărirea producției, în funcție de necesități.

BMW i4 este bazat pe nouă generație Seria 4 Gran Coupe, ce folosește o caroserie de berlină sportivă, cu linii fluide. BMW susține că berlina electrică va avea o autonomie de 600 km prin intermediul bateriei de 80 kW/h (folosind generosul ciclu WLTP). Asta ar putea însemna o autonomie de 480 km cu o singură încărcare conform standardului EPA. Timpul de accelerare 0-100 km/h este de fix 4 secunde.

Modelul i4, precum și modelul iNext, nu vor apărea pe piață mai devreme de 2021. Următorul model electric de la BMW va fi SUV-ul complet electric iX3, ce va apărea pe piață spre finalul anului 2020.

Klaus Froehlich, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare de la BMW, a afirmat zilele trecute că lansarea vehiculelor electrice pe piețele mondiale va depinde în mare măsură de regulamentul legat de emisii. Deci, conform lui Froehlich, vehiculele eletrice vor fi destul de populare în orașele mari de pe coasta estică a Chinei, în timp ce hibridele plug-in vor fi soluția preferată în Europa. În SUA, adoptarea vehiculelor electrice va fi prevalentă în mare parte în coasta de vest. „O mare parte a SUA nu are nevoie de vehicule electrice”, conform lui Froehlich.

iX3 va fi construit la fabrica BMW Brilliance Automotive din Shenyang, China. Iar iNext, ce va pune la dispoziție o autonomie a condusului de Nivel 3, va fi construit la fabrica Dingolfing, la aproximativ 120 km spre est de München.

Dingolfing e cea mai mare fabrică a BMW din Europa. Este de asemenea și locul unde componentele pentru vehicule electrice sunt fabricate. Motoarele electrice menite pentru i4 și iNext sunt construite la Dingolfing.

Decizia BMW de a fabrica mașinile convenționale și cele electrice pe aceeași linie de asamblare reflectă abordarea de tipul „așteptăm și vedem” pentru cererea mașinilor electrice. Directorul departamentului de cercetare și dezvoltare exprimă clar această atitudine pe care unii ar putea să o considere lipsită de entuziasm.

Cu toate acestea, BMW i4 arată ca un vehicul electric convingător, ce oferă un stil deosebit, o autonomie a bateriei bună, și performanță. Marea întrebare este dacă BMW va produce suficiente unități ale acestui model – și dacă le va sprijini prin intermediul vânzărilor și resurselor de marketing – pentru a obține o imagine reală a cererii din partea consumatorilor.

Loading...

Revista Presei