Cafeaua poate fi un mare pericol! Specialiștii avertizează. Cum o consumi corect

cafea 2

Cafeaua este băutura care nu lipsește din viața persoanelor active din punct de vedere profesional. Fie că e consumată la micul dejun sau în mașină, aceasta este binevenită oricând. Mare atenție însă, la cantitatea pe care o consumați. Specialiștii avertizează. 

Cercetătorii au descoperit la ce punct, consumul de cafea poate deveni un mare pericol. Dr. Ang Zhou și profesorul Elina Hyppönen de la Universitatea din Australia de Sud au făcut un studiu de amploare pentru a arăta riscurile consumului mare de cafea.

Cercetătorii au examinat cât de multă cafea au consumat 347.077 de persoane cu vârste cuprinse între 37 și 73 de ani și au comparat apoi rezultatele cu riscul bolilor cardiovasculare.

În urma studiului, au primit rezultatul mult așteptat. Se pare că în momentul în care ajungem la a șasea cană de cafea, ne îndreptăm spre un risc major în fața bolilor cardiovasculare.

„Pentru a menține o inimă sănătoasă și o tensiune arterială sănătoasă, oamenii trebuie să-și limiteze cafelele la mai puțin de șase căni pe zi – pe baza datelor noastre șase a fost punctul de vârf în care cofeina a început să afecteze negativ riscul cardiovascular”, a spus Hyppönen.

Cafeaua are și părți bune

Dincolo de faptul că ne energizează și ne ajută la concentrare, cercetările au descoperit o mulțime de cazuri în care cafeaua poate avea avantaje de protecție pentru sănătate.

”Cafeaua este sursa numărul 1 de antioxidanți din dieta umană – da, chiar și peste vin și ceai”, a declarat pentru Healthline Vanessa M. Rissetto, MS, RD, CDN. ”În afară de cofeina care îți oferă energie de dimineață, aceste niveluri ridicate de antioxidanți îți pot ajuta corpul să se protejeze de daunele cauzate de radicalii liberi”, a mai spus ea.

De asemenea, potrivit unui studiu realizat în 2011, citat de Harvard, s-a descoperit că un consum regulat de cafea scădea riscul unei persoane de a dezvolta cancer de prostată.

”Consumul zilnic de trei căni de cafea, fie cafeinizate, fie decafeinizate, a fost asociat cu un risc mai scăzut de mortalitate pentru toate cauzele”, spune dr. Zahn.

Revista Presei