Care este cea mai sănătoasă carne! Dezvăluirile nutriţioniştilor

pulpa

Nutriţioniştii apreciază importanţa cărnii în alimentaţia oamenilor, carnea fiind una dintre principalele surse de proteine ale organismului. Printre beneficiile sale se numără vitamina D, vitamina B12 şi numerose minerale ca zinc sau fier. Totuşi, există o serie de tipuri de carne care pot afecta organismul, mai ales dacă are un conţinut ridicat de grăsimi şi dacă este prăjită în ulei sau unt. Află în rândurile de mai jos care sunt cele mai sănătoase tipuri de carne pentru organism.

Carnea de peşte şi de curcan, cele mai sănătoase

„Cea mai bună carne este carnea de peşte. Nu are hormoni, nu are pesticide, are grăsimi omega 3, e foarte uşor digerabilă. Sigur, carnea de peşte poate să fie şi ea poluată cu reziduuri din apele în care a trăit, cele mai des întâlnite fiind reziduurile de metale grele (mercur la peştele oceanic). Dar dacă mâncăm de două ori pe săptămână nu sunt probleme”, a explicat medicul nutriţionist Corina Zugravu, potrivit romaniatv.net.

De asemenea, atunci când vine vorba de carnea de pasăre, se pare că cea mi sănătoasă este carnea de curcan. Aceasta conţine antioxidanţi care previn apariţia arterosclerozei. Mai mult, aceasta are şi triptofan, un precursor al serotoninei, care dă stare de bine şi scade apetitul.

„Carnea de pasăre rămâne mai bună ca celelalte, fiind mai uşor digerabilă şi cu grăsimi mai sănătoase. Desigur, cea mai bogată în nutrienţi e cea de găină crescută pe sistem tradiţional, furajată natural şi expusă la soare. Carnea de curcan este acum la modă pentru că este o carne slabă, în comparaţie cu cea de găină, având un nivel minim de grăsimi saturate şi colesterol. Însă, din cauza aceasta, nu e prea bună la gust”, a mai spus nutriţionistul, atrăgând totuşi atenţia ca pielea să nu fie consumată, nici la pui nici la curcan.

Cum gătim carnea sănătos

Pentru a fi mai sănătoasă, carnea poate fi preparată fie la grătar, înăbuşită sau în pergament la cuptor. Gătitul umed în apă sau sosuri al cărnii creşte digerabilitatea proteinelor, în schimb dacă sunt preparate la grătar, căldura uscată le face mai greu de digerat. Nu este nevoie să adăugaţi ulei peste carnea albă, deoarece are suficientă grăsime. În loc de ulei puteţi folosi vin, bere, sos de roşii sau condimente.

Revista Presei