Cât de sănătoasă este masa de seară? Nutriționistul Mihaela Bilic a spus cum ne afectează organismul

de: Ana Toma
19 feb. 2021
Cât de sănătoasă este masa de seară? Nutriționistul Mihaela Bilic a spus cum ne afectează organismul
Nutriționistul Mihaela Bilic

Cele mai multe voci spun că după o anumită oră trebuie să evităm neapărat să mâncă. Ne putem strica somnul, putem avea probleme cu silueta, iar motivele sunt multiple. Mihaela Bilic are însă un alt sfat pentru cei care nu se pot abține.

Nutriționistul Mihaela Bilic a mărturisit că masa de seară nu este interzisă ci este chiar o alegere corectă. Francezii sunt un exemplu foarte bun. Ei consumă mai multe mese pe zi cu o pauză alimentară de 4-5 ore.

Când organismul cere, trebuie să i se dea 

Mihaela Bilic ne dă un sfat, să nu ne abținem. Potrivit nutriționistului, dacă organismul nostru își cere dreptul, înseamnă că până la acea oră a muncit din greu pentru a digera mâncarea, iar acum are nevoie de resurse.

De asemnea, masa de seară are, în opinia nutriționistului un rol de a comensa oboseala, frustrarea, dar și lucrurile negative cu care o persoană s-a confruntat în timpul zilei.

”Trebuie să aşteptăm trei ore de când ne-am trezit, ca să apară primul semn de foame. Francezii spun că maturitate din punct de vedere alimentar înseamnă să ai pauză completă alimentară de 4-5 ore între mese. Pauză alimentară înseamnă nici măcar un covrigel. Fără nicio gustare. Fructele sunt un desert extrem de natural şi de sănătos, dar în momentul în care le consumăm, ar trebui să fie gustarea noastră dulce şi asumată.

Masa de seară compensează oboseala 

Trebuie să încurajăm masa de seară. Absolut! E o chestiune în primul rând de buget. Trebuie să ne gândim la bugetul nostru caloric, ca la bugetul financiar. Adică, bugetul este al tău şi cum îl cheltuieşti, trebuie să fie spre satisfacţia şi ritmul vieţii tale.

Faptul că activitatea se prelungeşte mult în noapte, adică organismul îşi cere dreptul lui, pentru că a stat până la ora aia, el a muncit. Masa de seară are şi rolul acesta de a compensa din punct de vedere emoţional toată oboseala, frustrarea, greul care a fost peste zi. Consider că este cea mai importantă”, a spus Mihaela Bilic, la Antena 3.

Masa de seară e cea mai importantă

Nutriționistul a mai adăugat că plăcerea și confortul pe care masa de seară le oferă nu pot fi aduse nici de prânz și nici de micul dejun consuma în grabă de dimineață. Foarte puțină lume se bucură însă atât de mult de acest lucru, iar mulți îl văd ca un pericol pentru siluetă și organism, lucru complet neadevărat.

”Plăcerea, satisfacţia, confortul şi echilibrul pe care îl aduce masa de seară, nu o să îl aducă niciodată o masă de prânz, cu atât mai puţin una de dimineaţă când eşti pe fugă. Asta vedem în obiceiurile alimentare ale ţărilor care au făcut din mâncare, nu numai un stil de viaţă, dar ştiu să se bucure de ea: la francezi, la italieni”, a mai spus nutriționistul.

Ce rol are masa de seară

Masa de seară are un rol dublu, susține Mihaela Bilic. Ea hrănește, echilibrează, dar și liniștește după o zi grea de muncă. Există totuși niște lucruri de care trebuie să ținem cont.

Alimentele pe care le consumăm seara trebuie să fie și ele alese. Pastele făinoase ar trebui evitate, iar același lucru este valabil și în cazul grăsimilor. O soluție corectă pentru o masă târzie ar fi peștele, dar și legumele, care sunt ușor de metabolizat.

”Este masa care are dublu rol. Şi de hrănire şi de a te echilibra şi a te linişti după o zi de muncă. Este binemeritată. Important este să nu fie lucruri grele care să îţi creeze probleme de digestie. Dacă ora este înaintată ar fi bine să nu fie făinoase multe, pentru că sunt foarte uşor în combinaţie cu grăsimea, să se transforme în grăsime de rezervă. Făinoasele înseamnă glucide şi ele sunt energia pentru mişcare. Peştele şi legumele sunt uşor de metabolizat”, a explicat nutriţionistul Mihaela Bilic.