Câte ouă putem mânca pe zi fără probleme și cum trebuie pregătite ca să fie cât mai sănătoase! Nutriționistul Gianluca Mech dă detalii

despre-oua-5-721×368

Oul este un aliment complet, care nu ar trebui să lipsească din alimentația noastră. O spun toți nutriționiștii, care însă avertizează cu privire la cantitatea consumată. Bogat în aminoacizi, vitamine şi antioxidanţi, oul poate crea și probleme dacă aveți intoleranță la acest aliment.

Câte ouă avem voie pe zi? Maxim unul, deși corect ar fi să nu depășim porția de patru cinci pe săptămână, adică mai puțin de unul pe zi.

„Este indicat să nu consumi mai mult de patru sau cinci ouă pe săptămână. Iar pentru sportivi, maximul urcă la 6-7 ouă pe săptămână”, spune nutriționistul Gianluca Mech, care recomandă și cum putem pregătit ouăle astfel încât acestea să nu ne creeze probleme digestive.

Cum trebuie să mâncăm ouăle

„Ouăle se pot mânca fierte sau poşate. Le putem consuma ca atare, la micul dejun, sau le putem adăuga în salate. E recomandat să evităm însă prăjirea lor în ulei. Putem, de asemenea, să optăm pentru o omletă de albuşuri”, explică nutriţionistul, pentru CSID.ro.

Majoritatea optează pentru un mic dejun cu ouă, fie că este vorba despre omletă, ouă fierte, în apă sau ulei sau integrat ăn diverse alte feluri de mâncare, cum ar fi salatele. Dar se poate consuma ou și la cină? Tot Gianluca Mech vine cu răspunsul.

„Poţi consuma un ou la cină. Acesta este uşor de digerat şi oferă senzaţia de saţietate”, conchide acesta.

Revista Presei