Câte ouă trebuie să mănânci pe săptămână? Riscul de a muri este mai mare

Ouăle ar trebui consumate cu moderație, asta recomandă medicii. Deși conțin proteine de bună calitate vitamina D, potasiu, magneziu şi alte minerale, acestea pot fi și extrem de periculoase.

Nu dați ouă copiilor mici!

Conform medicilor, albușul de ou este periculos pentru cei mici, acesta poate cauza alergii. De asemenea, cei care suferă de anumite boli trebuie să fie și ei în alertă.

Dacă aveți gută, hepatită sau boli renale, nu este recomandat să consumați ouă și nici carne. Proteinele din ouă cresc ureea sau creatinina. În cazul celor care au ciroză hepatică, consumul ridicat de proteine cauzează encefalopatie.

Interzise diabeticilor

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Brigham and Woman’s Hospital, SUA, ouăle sunt periculoase pentru diabetici.

„Cu cât consumă mai multe ouă, cu atât riscul de a muri este mai mare“, afirmă Luc Djousse, epidemiolog la Brigham and Woman’s Hospital.

Bătrânii cu colesterolul mare nu ar trebui să consume ouă. Un ou conține aproximativ 200 mg colesterol, întreaga cantitate fiind localizată în gălbenuș. Consumul zilnic de colesterol recomandat este de 300 mg. De aceea, multe persoane consumă doar albușul.

Albușul este recomandat și persoanelor care merg la sală, fiindcă este bogat în proteine. Roxana Vancea consumă foarte mult albuș fiert, alături de avocado și carne slabă.

În mod normal, o persoană sănătoasă ar trebui să consume 2-3 ouă pe săptămână. Medicii recomandă să consumați oul fiert, tare. Nu-l prăjiți și nu-l lăsați mai moale. Acesta va fi mai greu de digerat.

Loading...

Revista Presei