Ce alimente poţi mânca seara fără să te îngraşi! Chiar doctorii le recomandă

A young dieting woman standing in front of the refrigerator, contemplating and thinking about what to eat for hunger. Making choices and decision for healthy lifestyle

Cu toate că mulţi specialişti în nutriţie avertizează că nu este bine să mâncăm după ora 18.00 există o serie de alimente care sunt extrem de benefice dacă sunt consumate seara, înainte de culcare fără să dăuneze sănătăţii sau siluetei. Cu toate acestea, trebuie să ştim că este deosebit de importantă să nu lăsăm masa principală a zilei pe seară şi până atunci să stăm nemâncaţi deoarece atunci apar problemele serioase. 

Nutriţioniştii avertizează că cea mai importantă masă trebuie să fie cea de prânz, cuprinsă între orele 13.00 şi 15.00. Alilmentele de mai jos sunt recomandate de doctori ca putând fi consumate fără probleme pe parcursul serii, fără să afecteze somnul sau digestia dacă sunt consumate în cantităţi moderate, fără exagerare. Printre acestea se numără fructele proaspete, lactatele degresate şi chiar cerealele integrale.

Alimente pe care le poţi mânca seara fără să te îngraşi

Fructele proaspete sunt printre cele mai recomandate alimente pe care le poţi consuma seara. Acestea sunt extrem de bogate în fibre, motiv pentru care dau senzaţia de saţietate. Mai mult, au multă apă motiv pentru care sunt şi hidratante, însă în acelaţi timp ne satură repede şi cu puţine calorii. Printre cele mai recomandate se numără bananele, care conţin triptofan, un aminoacid care ajută la somn. Alte fructe pe care le puteţi încerca sunt merele, perele, fructele de pădure sau citricele.

O altă serie de alimente recomandate pe parcursul serii sunt lactatele degresate, cum ar fi laptele sau iaurtul deoarece acestea stimulează metabolismul şi ajută la arderea grăsimilor, datorită calciului pe care îl conţin. Se pare că un cunsum ridicat de calciu intensifică arderile interne. De asemenea, alături de lactate degresate pot fi consumate şi cereale integrale, bogate în fibre. cum ar fi ovăzul sau orezul brun. Nutriţioniştii spun că acestea sunt bune şi seara, nu doar dimineaţa, la micul dejun.

Seminţele de dovleac sunt un alt aliment minune, extrem de benefic atunci când este consumat seara, fiind un bun înlocuitor pentru chipsuri sau pop-corn. Pe lângă plăcerea de a sparge aceste seminţe, ele te vor ajuta să ai un somn bun deoarece sunt bogate în magneziu. În acestă categorie întră şi migdalele, mai ales dacă vrei să slăbeşti. Potrivit oamenilor de ştiinţă, migdalele nu contribuie deloc la creșterea în greutate. Cu toate că pare ciudat, însă un alt aliment bun de consumat pe timpul serii este supa. O ciorbiţă de pui sau de legume poate face minuni. Specialiştii spun că orice lichid cald are efect calmant asupra organismului. Cu toate acestea, ar trebui să evitaţi supele de linte, mazăre sau fasole pe timpul serii.

Ciocolata neagră, desertul minune pe timp de seară

Cu toate că pentru mult timp acest produs nu se afla în topul alimentelor de consumat seara, se pare că ciocolata neagră are un conţinut extrem de redus de zahăr şi ajută corpul într-un mod benefic. Astfel, consumată seara, înainte de culcare, aceasta reduce colesterolul şi ajută la scăderea în greutate. Cu toate acestea, mare atenţie la conţinutul de cacao. Cu cât acesta este mai mare, cu atât şansele să afecteze greutatea sunt mai mici.

Revista Presei