Ce suplimente alimentare este bine să luăm în această perioadă? Recomandările specialistului în nutriție Angelina Zaporojan-Pîrgari

miere

Suplimentele alimentare sunt tema momentului, suntem în plin sezon rece și în plină pandemie. Așadar, ce luăm? Când luăm? Cum ne ajută? La ce ar trebui să fim atenți pe eticheta lor? Ce doză se recomandă? În ce afecțiuni au cu adevărat efecte?

În continuare prezentăm câteva recomandări necesare pentru restabilirea imunității organismului privind suplimentele alimentare necesare pentru perioada pe care o traversăm. Specialistul în nutriție Angelina Zaporojan-Pîrgari vine cu câteva recomandări.

Ce suplimente este bine să luăm în această perioadă

Vitamina D3: un nivel adecvat de Vitamina D3 în sânge este esențială pentru funcția imunitară optimă și acest lucru nu poate fi atins fără suplimente în timpul lunilor de iarnă. Studiile au arătat că persoanele cu deficit de vitamina D sunt de 11 ori mai predispuse la îmbolnăvire sau gripă, în timp ce suplimentarea cu vitamina D poate reduce răcelile și gripa cu 42%. Cel mai bine este să-ți verifici nivelurile de 25-OH (vitamina D în sânge) pentru o dozare corectă.

Nivelul sanguin ar trebui să fie peste 30 ng/ml, cu toate acestea, nivelul optim este mai apropiat de 50-70 ng/ml pentru majoritatea. Mulți au nevoie de 5.000 UI sau mai mult de vitamina D3 pe zi, iarna. Se poate începe cu 2.000 UI pentru adulți, 1.000 UI pentru copii. Pentru administrarea dozelor de vitamina D3, recomandăm consultația medicului.

Vitamina C alcalină tamponată (buffered): Rolul vitaminei C în susținerea sistemului imunitar este cunoscut de multă vreme. Administrează 500-1.000 mg pe zi, înainte de masă.

Zinc: este un mineral puternic care susține imunitatea. Poți lua un supliment sau poți consuma mai multe alimente bogate în zinc, așa cum sunt fructele de mare (în special stridiile), carnea roșie și semințele de dovleac. Doza zilnică recomandă este de 30 mg pe zi.

Vitamine din grupa B în combinație cu anumite ierburi exercită acțiune sinergică, benefică asupra funcţiei cerebrale, contribuie la eliminarea disforiei, diminuează senzaţia de nelinişte şi stările depresive. Este bine cunoscut faptul că emoțiile negative pot afecta buna funcționare a sistemului imunitar.

Probiotice: O floră intestinală sănătoasă susține un intestin sănătos, este o barieră majoră împotriva agenților patogeni și este parte integrantă a sistemului imunitar. Sunt recomandate suplimentele care conțin mai multe specii de bacterii bune și conțin cel puțin 5-10 miliarde de organisme pe capsulă. Lactobacillus plantarum sunt cele mai bune pentru imunitate.

Omega-3: acizii graşi polinesaturaţi din ulei de pește. Acest remediu vechi pentru o sănătate bună și o imunitate robustă este mereu valabil! În plus, joacă un rol esențial în menținerea vitalității celulare.

Rădăcina de turmeric: anti-inflamator recunoscut, dispune de multe calități nutriționale, conține antioxidanți care contribuie la protecția celulelor imunității față de acțiunea dăunătoare a radicalilor liberi. Studii recente au arătat că ingredientul activ– curcumina– poate sprijini acțiunea leucocitelor și oferi protecție față de patogeni.

Plante naturale antivirale: Multe plante au efecte antimicrobiene și antivirale având ca scop îmbunătățirea apărării organismului. Fitoconcentratele includ plante precum: rozmarin, extract de usturoi, ienupăr, astragalus, aloe vera, lemn-dulce, etc. care ajută la activarea sistemului de apărare al organismului, consolidarea imunității, ameliorarea simptomelor, reducerea duratei bolii, reducerea riscul de complicații, creșterea capacităților de adaptare ale organismului și accelerarea proceselor de recuperare.

BONUS: OZONOTERAPIE

Printre terapiile pentru stimularea sau modularea imunității în această perioadă complicată recomandăm cu încredere Ozonoterapia. Mecanismul de acțiune a ozonului medical are loc prin inactivarea bacteriilor, virusurilor, fungilor și protozoarelor, stimularea metabolismului oxigenului și activarea sistemului imunitar. Acțiunea anti-virala a ozonului medical:

Crește producția de interferoni (apărarea principală a organismului împotriva virușilor);
Creează peroxizi de ozon care pot altera structurile învelișului viral necesare pentru atașarea la celulele gazdă;
Peroxizii de ozon prezintă efecte antivirale pe termen lung care pot servi la reducerea suplimentară a încărcăturii virale;
Creează virusuri disfuncționale (autovaccin specific gazdei);

Amplifică capacitatea anticorpilor de a inactiva virușii, crește dinamica antigen-anticorp;
Amplifică generarea și eliberarea factorilor de creștere (din trombocite), care ajută la vindecarea și regenerarea țesuturilor deteriorate;

Crește producția autentică de molecule anti-oxidante care vă protejează de stresul oxidativ și daunele lui (Up-regulation/ Gene Modulation).

În cazul în care aveți nevoie de sprijin medical și nutrițional personalizat, pentru scanarea celulară non-invazivă a carențelor minerale și a intoxicării cu metale grele recomandăm să ne contactați: Dr. Andrei Pîrgari și Angelina Zaporojan-Pîrgari, specialist nutriție, Clinica Grandismedozon din Brașov, Str. Ioan Popasu 1-3.

Revista Presei