Cel mai bogat fruct în antioxidanți. Ce beneficii are rodia și cine nu trebuie să o consume

de: Ana Toma
23 mart. 2021
Cel mai bogat fruct în antioxidanți. Ce beneficii are rodia și cine nu trebuie să o consume
Rodie

Rodia este un fruct delicios, iar pe lângă gustul său unic, are și nenumărate beneficii pentru organismul nostru. În cazul în care nu știai până acum, spre deosebire de alte fructe, rodia este una dintre cele mai bune surse de antioxidanți.

Pe lângă antioxidanți, rodia conține și vitamine, dar și minerale, fiecare având un rol important pentru un corp și o minte sănătoasă. Trebuie să știi însă și ce alte beneficii are acest fruct cu adevărat miraculos.

Beneficii rodie

După cum am spus și anterior, rodiile sunt bogate în antioxidanți, lucru care amână procesul de îmbătrânire al celulelor. De asemenea, aceași antioxidanți sunt esențiali pentru estomaprea inflamației cronice din organism.

Rodiile sunt bogate în potasiu, un mineral care este esențial pentru problemele de rihici și care poate duce și la scăderea ratei de deces. Dacă ai probleme digestive, consumă o rodie! Fructul, dar și frunzele de rosie sunt beneficei pentru digestie și calmează durerile de stomac, eliminând inclusiv diareea.

Dacă suferi de anemie, rodiile sunt bogate în fier, așa că pot reduce toate simptomele neplăcute ale acestei afecțiuni precum extenuarea, lipsa de energie, dar și amețeala.

Rodia, esențială pentru sănătatea orală

În cazul în care nu știai până acum, rodiile au nenumărate efecte pozitive asupra sănătății orale. Totul se datorează proprietăților lor antibacteriene și antivirale. Ele protejează gingiile, dar și dinții, așa că sunt șanse mai mici să suferi de probleme la nivelul cavității bucale.

Un alt beneficiu al consumul de rodii îl reprezintă reducerea inflamației din organism. Inflamațiile sunt cele care declanșează bolile grave precum diabetul, bolile caridace, obezitate, dar și maladia Alzheimer. Cu alte cuvinte, ai un motiv în plus să le adaugi în rutina ta zilnică.

Consumate regulat, rodiile contribuie la eliminarea infecțiilor fungice și bacteorologice, iar studiile au demonstrat faptul că sucul de rodii este extrem de benefic în acest sens.

Poți adăuga rodia atât în salate, dar o poți consuma și sub formă de suc sau simplă. Ori ce metodă alegi, va fi o cale sigură spre un organism sănătos.

Contraindicații rodie

Fiecare fruct sau legumă are și părți bune dar și rele. În principiu, rodia nu reprezintă un pericol nici măcar pentru copii, deci se poate spune că nu are niciun tip de contraindicații. Specialiștii recomandă sucul de rodii, însă nu mai mult de 400 de ml pe zi în cazul copiilor.

Totuși, este bine să cerem părerea unui specialist înainte, pentru a fi sigură că nu există alergii la acest tip de fruct. În același timp, un alt pericol la care trebuie să fim atenți îl reprezintă părțile plantei. Este indicat să consumăm doar fructul din interior.

Rodia trebuie spălată bine înainte de a fi consumată. În acest fel evităm problemele ulterioare care ar putea apărea în urma pesticidelor.