Cele 3 fructe care îngrașă cel mai mare! Dacă țineți dietă, sunt interzise

fructe

Izolarea a luat sfârșit și pentru mulți a însemnat kilograme în plus. Acum a sosit vremea dietelor, mai ales că se apropie cu pași repezi vara. Fructele și legumele nu trebuie să lipsească de pe masă în această perioadă, dar dacă vreți să slăbiți, trebuie să evitați unele dintre ele. Top 3: avocado, banane, struguri.

„Atenție, strugurii îngrașă, bananele sunt interzise, smochinele și curmalele la fel, restul poți să mânânci două mere, trei pere sau patru mandarine de exemplu. Nu ai voie unt, smântână, alune și toate de acest tip”, a explicat pentru VoxBiz celebrul medic gastroenterolog Andrei Haidar.

„În topul fructelor cu multe calorii este avocado. Are multe vitamine, dar poate conţine 300 de calorii, adică echivalentul a două felii de pâine sau a unei bucăţi de carne. Bananele sunt fructe care au cam 200 de calorii. Sunt săţioase, sunt gustoase, dar dacă sunteţi la dietă trebuie să le evitaţi. Strugurii îngraşă deoarece au mult zahăr. Dacă alegeţi aceste fructe nu le consumaţi zilnic, ci odată pe săptămână. Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia, cireşele, fructele de pădure şi căpşunile“, a completat și nutriţionistul Eva Iorţan.

Când este corect să mâncăm fructele

„Fructele se digeră rapid. Ele ajung din stomac direct în duoden. De aceea se recomandă ca fructele să se mănânce pe stomacul gol şi nu ca desert după o masă copioasă. Dacă nu le mâncaţi dimineaţa, consumaţi-le ca şi gustare la o distanţă de 2-3 ore faţă de mesele principale. Dacă le mâncaţi ca şi desert, vor fi reţinute în organism până se face digestia tuturor alimentelor. Fructele fermentează şi pot da aciditate sau gaze, care sunt neplăcute“, a spus Eva Iorțan pentru Adevărul.

Revista Presei