Cele cinci condimente care combat inflamația. Toți le avem în bucătărie. Pot vindeca boli grave

de: Ana Toma
04 feb. 2021
Cele cinci condimente care combat inflamația. Toți le avem în bucătărie. Pot vindeca boli grave
Photo by Tijana Drndarski on Unsplash

Condimentele din bucătăria noastră pot fi adevărate medicamente naturale atunci când știm cum să le folosim. Unele dintre ele pot trata inflamația și de asemenea, pot vindeca boli grave ale organismului nostru. 

În cazul în care nu știai până acum, inflamația este modalitatea de combatere a infecțiilor și de vindecare a organismului. Totuși, există momente în care inflamația poate scăpa de sub control și se transformă în inflamație cronică, afecțiune care este legată de multe boli grave precum diabetul și cancerul.

Condimentele minune din bucătăria ta 

Alimentația este esențială în procesul de vindecare, iar dacă vei adăuga aceste condimente în meniul tău zilnic, organismul tău va fi în siguranță. Studiile au demonstrat clar eficiența acestor plante.

Ghimbirul deschide lista. El este un condiment extrem de delicios, folosit atât în mâncăruri, cât și în prepararea ceaiului. Fiecare îl folosește cum dorește, ori uscat, ori praf.

Încă din cele mai vechi timpuri, acest condiment era folosit în medicina tradițională pentru a trata migrenele, greața, răcelile și chiar hipertensiunea arterială.

Un lucru important de știut este faptul că ghimbirul este bogat în compuși activi, cum ar fi gingerol, shogaol, zingiberen și zingeronă, care contribuie la ameliorarea inflamației din organism.

Cel ma complex condiment 

Probabil ai mai auzit până acum de cardamom. El este un condiment asiatic, cu o aromă complexă, dulce, dar totuși picantă. Studiile au demonstrat că administrarea suplimentelor de cardamom poate reduce markerii inflamatori precum CRP, IL-6, TNF-α și MDA.

De asemenea, a fost demonstrat și faptul că cardamomul a crescut statutul antioxidant cu 90%. Un alt studiu realizat pe o perioadă de aproape două luni efectuat pe 80 de persoane cu prediabet a constatat că administrarea a 3 grame de cardamom zilnic a redus semnificativ markerii inflamatori.

Piperul negru este un alt condiment pe care trebuie să îl adaugi în meniul tău zilnic. Oamenii îl foloseau încă din cele mai vechi timpuri pentru a trata anumite condiții de sănătate, cum ar fi astmul, diareea și multe alte afecțiuni gastrice.

Cercetările au scos și ele la iveală faptul că principalul său compus activ piperina are un rol esențial în reducerea inflamației în organism.

Cele mai delicioase condimente 

Rozmarinul are și el un impact pozitiv asupra organismului tău. Pe lângă faptul că are un gust aparte, el poate reduce inflamația din corp datorită conținutul său de polifenoli, în special acid rosmarinic și acid carnosic.

Un alt aliment benefic pentru inflamați este scorțișoara, condimentul preferat în deserturi. Există două tipuri de scorțișoară, scorțișoara Ceylon și scorțișoara Cassia, care este cel mai frecvent tip disponibil.

Studiile au demonstrat că ea are un efect benefic pentru sănătatea organismului.