Cele mai bune alimentele care sporesc inteligența: Nu ar trebui să-ți lipsească din frigider

alimente bune pentru creier

Există alimente care dau rezultate bune în cazul anumitor deficiențe din corp. Iar dacă unele dintre acestea tratează probleme ale mușchilor, ochilor sau părului, există și alimente care îmbunătățesc activitatea creierului.

Topul alimentelor care sporesc inteligența:

8. Ficatul și carnea roșie

Ficatul și carnea roșie previn apariția anemiei, având un conținut ridicat de fier. Cercetările au arătat că deficiența de fier poate afecta memoria, copiii anemici având performanțe intelectuale scăzute. În plus, în ficat găsim acid folic cu rol în susținerea activității sistemului nervos și vitamina A antioxidantă.

7. Oul

Conține lecitină, substanță care menţine sănătatea vaselor capilare. Conține, de asemenea, vitamina B6 care previne oboseala psihică şi colină indispensabilă pentru sinteza acetilcolinei (un neurotransmiţător cerebral).

6. Broccoli, spanac și alte legume verde-închis

„Broccoli, spanacul şi alte legume de culoare verde închis, drojdia de bere şi leguminoasele (fasole boabe, mazăre, linte) conţin folaţi. Acidul folic este o vitamină din grupul B care controlează dezvoltarea neuronilor şi menţine sănătatea celulelor nervoase. Alături de vitamina B12 din carne, peşte şi ouă, folaţii au o acţiune protectoare a sistemului nervos şi previn deteriorarea facultăţilor mentale.

5. Morcovul, citricele şi toate fructele sau legumele de culoare portocalie, galbenă, verde sau roşie sunt bogate în betacaroten (precursor de vitamina A) şi vitamina C cu efect antioxidant. Aceste substanţe antioxidante întârzie îmbătrânirea cerebrală, cresc longevitatea şi capacităţile mentale şi neutralizează acţiunea degenerativă a radicalilor liberi asupra neuronilor cerebrali.

4. Prunele uscate şi fructele deshidratate (smochine, stafide, caise) conţin bor, un oligoelement benefic existent în cantităţi infirme în organism. Se pare că această substanţă îmbunătăţeşte promptitudinea cu care creierul răspunde la solicitări, fapt dovedit de studiile efectuate cu ajutorul testelor de inteligenţă. Consumul a 100 gr pune uscate reprezintă varianta ideală de gustare sănătoasă, plină de vitamine şi energie dar care acoperă şi necesarul zilnic de bor,” notează csid.ro.

3. Afinele

Se situează pe locul 3 în topul alimentelor măsurate după TAC (capacitatea antioxidantă totală). Astfel, 100 de gr valorează cât 5 porţii din alte legume sau fructe cu efect antioxidant. Mai mult decât atât, afinele sunt bogate în flavonoide şi anthocianine, substanțe care au rolul de a întări capilarele sangvine, protejând celulele cerebrale împotriva îmbătrânirii. Prin puterea antioxidantă sporită, fitonutrienţii din compoziţia lor limitează acumularea de radicali liberi în creier şi previn pierderile de memorie legate de vârstă.

2. Nucile

„Nucile, migdalele şi celelalte fructe oleaginoase, alături de seminţe şi uleiuri vegetale, sunt sursa alimentară de vitamina E antioxidantă. Consumată regulat în decursul vieţii, vitamina E menţine acuitatea mentală la bătrâneţe şi încetineşte progresia maladiei Alzheimer. Cu ajutorul acestei vitamine, schimbul de semnale şi informaţii dintre celulele nervoase poate rămâne la acelaşi nivel ca şi în tinereţe.

  1. Peștele gras

„Pe lângă aportul de iod şi fosfor, este bogat în acizi esenţiali omega-3, fundamentali pentru buna funcţionare a neuronilor. Studiile au arătat că persoanele care consumă de minim două ori pe săptămână peşte gras (ton, somon, sardine, macrou, hering) sunt ferite de maladiile generative cerebrale (boala Alzheimer) şi au o incidenţă scăzută a dezechilibrelor psiho-emoţionale (anxietate, depresie),” adaugă csid.ro.

Revista Presei