Cele mai bune și ieftine soluții care te scapă de gripă în sezonul rece: Cum faci să ții virusul departe

gripa
Photo by Matthew Henry on Unsplash

Suntem aproape de mijlocul lunii noiembrie și, dacă nu ați făcut până acum un vaccin antigripal, ar fi bine să vă grăbiți. De ce spunem asta?

Chiar dacă planurile voastre pentru această iarnă includ să stați acasă, trebuie să vă protejați. Asta pentru că simptomele gripei sunt foarte apropiate de cele ale COVID-19, iar dacă vă faceți vaccinul împotriva gripei, este mai ușor pentru medicul dumneavoastră să stabilească dacă aveți gripă sau COVID-19.

Cu toate acestea, vaccinul împotriva gripei nu este singurul lucru pe care îl puteți face pentru a evita infectarea. În continuare, vă prezentăm top 5 soluții simple și la îndemână

1. Ascultați-vă introvertitul interior!

Ar trebui să faceți acest lucru oricum, din cauza pandemiei de coronavirus, însă evitarea mulțimilor cât mai mult posibil în timpul sezonului gripal vă ajută să stați departe de gripă, pentru că aceasta se răspândește rapid în spații restrânse.

2. Nu uitați de vitamina D!

Cercetările sugerează că nivelurile scăzute de vitamina D (foarte frecvente în timpul iernii) pot avea un impact asupra sistemului imunitar și pot crește șansele de a avea gripă. De aceea, asigurați-vă că îi oferiți corpului dumneavoastră necesarul de vitamina D ( 15 micrograme pe zi, conform Institutul American de Sănătate) pe tot parcursul iernii. Puteți lua un supliment sau pur și simplu mâncați mai mulr pește gras (cum ar fi somonul), precum și gălbenușuri de ou și ciuperci.

3. Țineți mâinile departe de față!

Simpla atingere a unei suprafețe contaminate nu vă va da gripa, deoarece virusul nu infectează pielea – trebuie să ajungă la o membrană mucoasă din gură sau nas pentru a provoca o infecție. Dar (la fel ca și COVID) riscați să vă îmbolnăviți atunci când atingeți o suprafață infectată și transferați virusul pe față.

4. Dormiți suficient!

Un somn adecvat este un obicei bun pentru funcționarea optimă a sistemului imunitar și pentru a preveni virusurile respiratorii precum gripa. Un adult ar trebui să doarmă între 7 și 9 ore pe noapte.

5. Relaxați-vă!

Persoanele stresate sunt mai puțin susceptibile de a dezvolta anticorpi de protecție ca răspuns la vaccinul antigripal. În timpul unui sezon de gripă ca acesta, când virusul se răspândește printre oameni în orice tip de mediu și comunitate, veți fi expus la el – chiar dacă trăiți într-un mediu excesiv de steril. Vaccinul și urmarea acestor sfaturi vă vor ajuta să rămâneți departe de gripă.

 

Revista Presei