Cele mai economice SUV-uri, crossovere și vehicule 4×4

Sintagma Sports Utility Vehicle (trad. Vehicul Utilitar Sport), sau SUV, a devenit obișnuită în piață auto actuală. Această sintagmă duce adesea cu gândul la vehicule mari, solide, înalte, cu tracțiune 4×4, iar acest segment este unul dintre cele mai competitive, pentru că toată lumea apreciază prezența acestor vehicule pe șosea, și capabilitățile acestora.

Însă, puține persoane apreciază costurile de rulare ale acestor vehicule. Un SUV mare, cu tracțiune integrală, necesită un efort mecanic mare pentru a fi pus în mișcare, iar un motor va consuma destul de mult combustibil în acest caz.

Din fericire, producătorii, ce nu vor să piardă nicio oportunitate de a vinde mașini, au realizat că nu toată lumea are nevoie de capabilități off-road din partea unui SUV – având în vedere că această abordare duce la reducerea costurilor de rulare.

În cea mai mare parte, SUV-urile de astăzi sunt proiectate pentru șosele. Din ce în ce mai multe vin fără capabilități off-road, multe dintre acestea venind cu tracțiune pe numai una dintre punți. Acest fapt ar părea să contrazică ideea de SUV, însă nu este chiar așa, pentru că orice alt atribuit al acestor vehicule rămâne neschimbat. Veți beneficia în continuare de poziția înaltă de condus, veți avea aceeași prezență pe șosele, și aceeași imagine dezirabilă.

În plus, veți economisi, datorită eficienței mai mari a consumului de carburant, păstrând un portbagaj mare, și un spațiu în habitaclu de asemenea mare. Gândiți-vă la SUV-ul modern ca la un break mai înalt, mai impunător. Nu disperați dacă nu va doriți un break, însă – există o altă cale.

Crossover-ele reprezintă un fenomen recent, și pot fi exact ceea ce îți dorești. Acestea sunt mai aproape de berlinele de familie obișnuite, însă au un design influențat de SUV-uri, adesea venind cu panouri ce par robuste, cu o gardă la sol mai mare, și jante mari de aliaj. Aceste mașini tind să fie mult mai ușoare, mărind eficiența consumului de combustibil, ajutându-te să economisești, din nou, mai mulți bani.

Pentru a face lucrurile mai complicate, există crossovere ce oferă tracțiune integrală, însă acestea sunt mult mai accesibile decât SUV-urile echivalente.

Acesta este top 10 al celor mai economice SUV-uri, crossovere, și vehicule 4×4 pe care le puteți cumpără chiar astăzi.

1. Peugeot 3008 SUV

Peugeot 3008 ne-a surprins cu lansarea din 2016, prin design-ul matur, încrezător, și prin interiorul sofisticat. Acesta este plăcut la condus, însă economia este un punct forte când vine vorba de 3008, motorul diesel de 1,6 litri având un consum de 5,13 litri/100 km. Poți cumpără o versiune mai puternică, însă motorul de 1,6 litri este suficient de puternic pentru majoritatea cazurilor.

Acesta emite de asemenea 109g/km de CO2, având taxe acceptabile. 3008 este o mașină sigură, însă din păcate unele dintre cele mai sofisticate echipamente pentru siguranță sunt disponibile numai prin intermediul opțiunilor extra.

Este o mașină practică pentru familii, având un spațiu mare pentru pasageri și bagajele acestora, și vine cu multe facilități în echiparea standard. Din aceste motive 3008 se află pe locul 1 în clasamentul SUV-urilor compacte.

2. Toyota C-HR Hybrid

Modelele Toyota au fost criticate de-a lungul timpului pentru design-ul plictisitor, însă nu este cazul modelului C-HR, cu aripi evazate și linii agresive, ce îl ajută să se remarce. De asemenea, C-HR este mai mare decât pare , fiind comparabil cu modele precum SEAT Ateca, în ciuda faptului că arată la fel de mare ca un Nissan Juke. Spațiul din habitaclu este surprinzător de mare, cu toate că pasagerii din spate nu au parte de o vizualizare prea bună a exteriorului.

Eficiența este asigurată de trenul de rulare hibrid, împărțit cu Prius. Mărimea mai mare înseamnă că C-HR pierde puțină eficiență, însă consumul de 4,8 litri/100 km și emisiile de CO2 de 86 g/km ar trebui să rezulte în costuri mici de rulare.

3. Skoda Kodiaq SUV

Cu un stil pătrunzător, fiind foarte practic și plăcut la condus, ca orice altă Skoda, Kodiaq este unul dintre cele mai bune SUV-uri mari de familie de pe piață. Puteți alege dintr-o gamă de motoare VW ce a demonstrat de-a lungul timpului – motorul pe benzină de 1,5 litri TSI, ce produce 148 CP, sau motorul diesel de 2 litri TDI, ce produce 148 sau 187 de CP.

Pentru cei ce nu se deplasează pe distanțe prea lungi, motorul pe benzină are sens, iar consumul de combustibil de 7,5 litri/100 km și emisiile de 147 g/km de CO2 nu sunt slabe având în vedere dimensiunile SUV-ului.

Majoritatea clienților își vor dori motorul diesel, însă, iar alegerea cea mai potrivită ar fi varianta ce produce 148 CP, ce are un consum de 6,1 litri/100 km în medie, cu emisii de CO2 de 131 g/km.

Dacă vei alege tracțiunea integrală, consumul va ajunge la 6,6 litri/100 km, iar emisiile vor crește la 146 g/km. Motorul de 148 CP diesel are un sistem de reducțiecatalitică selectivă (SCR) pentru a rezolva o parte din problema emisiilor, astfel va trebui să mențineți nivelul lichidului AdBlue cât mai aproape de maxim.

4. Mitsubishi Outlander PHEV SUV

Outlander PHEV este cel mai bine vândut vehicul electric plug-in hybrid de ceva vreme, câștigând clienți datorită costurilor de rulare mici, prețului accesibil (comparabil cu versiunea diesel), și datorită aspectului de SUV tradițional, în locul stilului ciudat regăsit pe multe mașini prietenoase cu mediul.

În ciuda multor rivali ce încearcă să atace poziția de pe piață a Outlander-ului, consumul de combustibil de 2 litri/100 km și emisiile de CO2 de 41 g/km încă sunt impresionante.

Însă, va trebui să menții bateria încărcată, și să exploatezi cei 40 km de autonomie electrică pentru a ajunge la un astfel de consum. Din acest motiv, Outlander PHEV este foarte bun în cazul în care traseul tău obișnuit nu este mai mare de acest număr de 40 de km, sau dacă intenționezi să călătorești pe distanțe scurte, în oraș. Dacă îți vei petrece tot timpul călătorind extraurban, varianta diesel poate fi mai eficientă.

5. Renault Kadjar SUV

Nu este oferit în variantă plug-in hybrid, nici măcar cu un tren de rulare hibridobișnuit, însă Renault Kadjar poate fi foarte eficient, datorită motorului diesel de 1,5 litri. Conform Renault, acesta poate avea un consum de 4,7 litri/100 km, având emisii de CO2 de 113 g/km, fiind atractiv pentru firme.

Însă, ca în majoritatea cazurilor SUV-urilor economice, acest consum este greu de obținut în scenarii reale, consumul de 5,6 litri/100 km fiind mai realist – rămânând impresionant pentru o mașină mare, de familie. Kadjar este cu siguranță popular, mulțumită design-ului atractiv, manevrabilității excelente, și mulțumită portbagajului mare, mai mare decât cel al lui Nissan Qashqai, de exemplu.

6. Kia Niro SUV

Niro este primul SUV hibrid al companiei sud-coreene, și față de ciudatul Prius de la Toyota, păstrează aspectul unui SUV mic, elegant. Aspectul pătrățos rezultă într-un consum mai mare decât cel al altor modele din această listă, însă 4,8 litri/100 km încă impresionează, fiind un consum similar cu cel al modelului C-HR de la Toyota.

Per ansamblu, costurile sunt scăzute și de prețul de achiziție destul de mic al lui Niro. Familiile vor fi atrase de Niro, datorită interiorului spațios, a portbagajului cu o capacitate de 427 litri, și a capacității de tractare de 1300 kg – suficientă pentru a tracta o rulotă.

Opțiunea de asistență avansată la condus merită, pentru că mărește scorul de siguranță Euro NCAP de la 4 stele la 5 stele. Variante plug-in hybrid, sau chiar complet electrice sunt de asemenea disponibile, aducând o economie mai mare, dar și costuri de achiziție mai mari.

7. Nissan Qashqai SUV

Nissan Qashqai a dus la creșterea popularității SUV-urilor fără capabilități off-road, având un consum de combustibil similar cu acela al unei berline. Acesta se fabrică de peste 10 ani, având parte de un facelift major în acești ani, însă Qashqai rămâne fidel principiilor ce l-au făcut popular – iar trenurile de rulare nu s-au schimbat prea mult, de asemenea.

Toate variantele pe benzină și diesel sunt economice, acesta fiind un semn bun. Astfel, dacă vei alege motorul de 1,5 litri TDI ce dezvoltă 113 CP, vei obține un consum respectabil de 5,2 litri/100 km conform Nissan. Chiar și motoarele pe benzină oferă un consum bun, de aproximativ 7 litri/100 km conform Nissan, astfel, toate opțiunile Qashqai sunt accesibile când vine vorba de combustibil.

Trenurile de rulare de pe Qashqai oferă o performanță bună, însă motoarele diesel pierd puțin la capitolul rafinament, dar recuperează prin cuplul livrat la turații scăzute. Qashqai este plăcut la condus, cu un comportament virator bun, fără prea mult ruliu, însă CX-5 de la Mazda, sau Ford Kuga stau mai bine la acest capitol.

8. MINI Countryman Cooper S E ALL4 Hybrid

Având parte de ultima tehnologie plug-in hybrid de la BMW, Countryman are o autonomie electrică de până la 42 km, mulțumită bateriei de 7.6 kWh. Motorul electric livrează puterea roților din spate, și pune la dispoziție un condus liniștit, silențios, în oraș, înainte ca motorul pe combustie să își preia atribuțiunile la viteze mari, în modul hibrid, sau când ai nevoie de mai multă putere.

Cu motorul pe benzină de 1,5 litri și motorul electric lucrând în tandem, Countryman este destul de rapid, cu un timp de accelerare 0-100 km/h de 6,9 secunde. Dacă ești interesat de acest model, va trebui să iei în calcul costul de achiziție al acestuia.

9. Citroën C3 Aircross SUV

Citroen se află într-o perioadă marcată de succes, construind mașini mult mai interesante și dezirabile față de acum 10 ani. C3 Aircross este un exemplu perfect, cu un design atrăgător, de crossover, rivalizând cu modele precum SEAT Arona și Kia Stonic, având de asemenea parte de un interior confortabil, și multe opțiuni de personalizare. Indiferent de ce motor vei alege, eficiența este garantată, fiecare versiune având un consum de sub 6,3 litri/100 km, conform Citroen.

Motorul pe benzină de 1,2 litri PureTech se descurcă bine la toate capitolele, având un consum de 6 litri/100 km cu sistemul start-stop.

Pentru economie pură, motorul diesel de 1,6 litri BlueHDI are un consum mai mic, de 4,5 litri/100 km, însă este mai scump, astfel, va trebui să iei în calcul câți km parcurgi, și cât timp îți vei păstra C3-ul Aircross înainte de a-l vinde.

10. Opel Grandland X SUV

Cumva Grandland X nu a atras atenția de care se bucură rivalii mai dezirabili, probabil din cauza faptului că e mai puțin incitant la condus, și din cauza numelui ciudat. E păcat, pentru că pentru șoferii ce poziționează economia pe primul loc, Grandland X are cu ce se mândri. Chiar și motorul pe benzină de 1,2 litri are un consum de aproximativ 6,5 litri/100 km, în timp ce motorul diesel de 1,5 litri are un consum de 5,3 litri/100 km.

Există și o varianta mai puternică, de 2 litri diesel, ce vine standard cu o transmisie automată, având un consum de 6,2 litri/100 km, și un timp de accelerare 0-100 km/h de 9,1 secunde.

Performanța tuturor modelelor este modestă, iar cu o suspensie confortabilă, Grandland X se va dovedi a fi o mașină la fel de rafinată și plăcută, pe cât de economică este.

Direcția „ușoară” reprezintă un bonus în oraș, și chiar dacă nu există o opțiune de tracțiune integrală, sistemul „Intelligrip” de la Opel îmbunătățește aderența pe suprafețele alunecoase.

Loading...

Revista Presei