Conform prognozelor, vânzările de automobile vor scădea drastic în Europa

masini
Sursa imagine: Reuters

Datorită fabricilor și reprezentanțelor închise în urma epidemiei de coronavirus, vânzările auto din Europa ar putea scădea cu până la 20%, sau 1 milion de vehicule, conform analiștilor și estimărilor financiare.

„Industria auto globală va trece printr-o stagnare nemaiîntâlnită din punct de vedere al cererii pentru 2020”, conform celor de la IHS Markit, a căror prognoze sunt luate în cosiderare de mulți producători auto și furnizori, când vine vorba de deciziile strategice pe care aceștia le iau.

IHS susțin că progonzele s-au înrăutățit „practic pentru toate regiunile”. Compania a numit epidemia drept „cel mai mare factor de risc din ultimii ani cu care industria auto trebuie să se confrunte.”

La nivel global, vânzările vor scădea cu mai mult de 12% în acest an, și vor fi vândute 78,8 milioane de vehicule, conform celor de la IHS, o scădere de 10 milioane de vehicule față de prognoza inițială făcută în ianuarie. Drept comparație, declinul în perioada de recesiune globală 2008-2009 a fost de 8%.

Este de așteptat ca vânzările pe termen scurt să scadă foarte mult, această situație fiind urmată de o revenire lentă la normal.

Compania și-a ajustat prognoza pentru Europa (de vest și centrală) în 2020, fiind vorba despre o reducere cu 1,9 milioane de unități a numărului prognozat inițial, astfel vor fi vândute 15,6 milioane de vehicule, o scădere de 14% față de prognozele inițiale.

Regiunea „se confruntă deja și se va confrunta în continuare cu luni marcate de probleme, având în vedere că economia va fi afectată de criza legată de sănătate”, conform celor de la IHS.

Se preconizează că vânzările auto din SUA vor fi de 14,4 milioane de unități, o scădere de 15%, sau de 2,4 milioane de vehicule față de prognozele inițiale.

Altă companie de prognoze, LMC Automotive, susține că vânzările de vehicule ușoare vor scădea sub 77 de milioane de unități la nivel global în 2020, o scădere de aproape 14 milioane de unități, sau cu 15% mai puține vehicule vândute față de 2019. „Situația rămâne extrem de dinamică”, conform celor de la LMC.

În cel mai rău caz, cei de la LMC susțin că vânzările globale ar putea scădea la 69 de milioane de unități. Aceștia susțin că au scăzut câte 3 milioane de unități pentru piețele din China, America de Nord și Europa de vest.

În ianuarie, LMC a prognozat că vânzările la nivel global pentru 2020 nu vor crește față de 2019, rămânând la 90,1 milioane de unități.

„O piață globală, ce a avut parte de câteva creșteri de pe urma unei economii lente și unor legături comerciale aflate totuși în situație de risc, a ajuns o piață afectată de haos, o situație ce va fi resimțită și în perioada următoare”, conform LMC.

Cei de la Morgan Stanley susțin că vânzările auto din Europa pentru 2020 vor fi de aproximativ 12,5 milioane de unități, comparativ cu predicția inițială de 13,7 milioane. În procente, compania se așteaptă ca vânzările să scadă cu 13% comparativ cu prognoza inițială ce avea în vedere o scădere de 4%.

De asemenea, cei de la Morgan Stanley cred că vânzările la nivel global vor scădea cu 8 milioane de unități în prima jumătate a anului, fiind vorba despre o scădere de 20%. Aceștia au mai adăugat că prognoza anterioară conform căreia 50% din aceste pierderi vor fi recuperate în a doua jumătate a anului „pare improbabilă acum”.

Vânzările din China vor scădea cu încă 3 milioane de unități, sau cu 15%, iar piață americană va avea parte de o scădere de încă 1 milion de unități, conform Morgan Stanley.

Vânzările vor scădea cu 20% în Europa

Scope Ratings, o companie din Germania ce acordă ratinguri pentru credite, s-a numărat printre cei mai pesimiști analiști.

Compania susține că vânzările din vestul Europei vor scădea cu aproximativ 20% în acest an – fiind vorba de peste 3 milioane de unități – o scădere înrăutățită de faptul că la finalul anului trecut vehiculele poluante au avut parte de reduceri, pentru ca anul 2020 să nu îi surprindă pe producători din punct de vedere al obiectivelor legate de emisii, obiective impuse de Uniunea Europeană. Această situație a mărit artificial numărul de vânzări de anul trecut, conform celor de la Scope.

De asemenea, cei de la Scope prezic faptul că cererea ar putea scădea cu peste 50% în țările a căror economie depinde de petrolul nerafinat și de gazele naturale, precum Rusia. Prețurile pentru aceste produse au scăzut dramatic datorită epidemiei de coronavirus.

Revista Presei