Coreenii, obligați să ia o decizie pentru Europa. Cum a fost prezentat noul Kia Sorento

Kia au intenționat să dezvăluie noul Sorento la showul auto de la Geneva de anul acesta, însă epidemia de Covid-19 a dus la anularea evenimentului, astfel coreeni au ales să dezvăluie noul model pe cont propriu.

Este pentru prima dată când am văzut un Sorento pentru Europa, acesta fiind cel mai mare model oferit de Kia pentru piața europeană. Design-ul acestei mașini are ca sursă de inspirație alte modele oferite la nivel global de coreeni – în particular Telluride, un SUV mare, ce se află pe prima poziție în topul World Car of the Year.

Sorento este puțin mai mic decât Telluride, însă rămâne un SUV imens, cu 7 locuri – proiectat pentru familiile numeroase, sau pentru amatorii de tractări, sau pentru cei care își doresc o mașină precum un Land Rover Discovery, dar mai accesibilă. Acest model are cu siguranță parte de multă concurență, printre care amintim Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq, SEAT Tarraco și SsangYong Rexton.

Seamănă cu un vehicul american…

Acest lucru este datorat faptului că noul Sorento reprezintă o colaborare a echipelor coreene, europene și nord-americane a celor de la Kia. Mașina arată bine, cel puțin din față – avem parte de noua versiune a grilei „Nas de Tigru”, ce se află în armonie cu farurile LED. Partea frontală este pătrățoasă și impunătoare, luminile de zi și proiectoarele pentru ceață fiind integrate în gurile de admisie pentru aer.

Partea din spate este mai controversată, fiind vorba despre diverse cute, și despre sigla cu numele „Sorento” ce este destul de mare. Stopurile sunt verticale, la fel ca pe Telluride, și avem parte de elemente de crom pretutindeni
– pe stâlpul din spate al mașinii, prelungirea barei față, praguri, cât și grila cromată în sine.

Veți avea parte de o configurație tipic americană în habitaclu, cu inserții de-a lungul bordului și a consolei centrale. Unele piețe vor avea parte de culori interesante, ce dau un aer premium mașinii, însă Europa va avea parte numai de negru, gri sau finisaje în 2 tonuri, monocrome.

Avem parte de noutăți din punct de vedere al motoarelor?

Avem parte de un motor de 2,2 litri diesel, identic cu cel ce se regăsește și pe actuala generație, însă de data aceasta discutăm despre un bloc de aluminiu în loc de vechiul bloc din fontă, pentru o greutate mai redusă. Acesta dezvoltă o putere de 200 CP și un cuplu de 440 Nm, însă nu au fost dezvăluite informații despre consum și performanță.

De asemenea, noul model va avea parte de o transmisie automată cu dublu ambreiaj, în 8 trepte.
Este interesant faptul că avem parte și de o variantă hibridă, pentru prima dată. Să sperăm că aceasta se va dovedi o alternativă demnă de luat în calcul față de motorul diesel.

Varianta hibridă combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu turbosuflantă, o baterie de 1,49 kWh și un motor electric de 60 CP. Puterea totală este de 230 CP, iar cuplul este de 350 Nm. Acea mică baterie nu va pune la dispoziție o autonomie de rulare în mod electric prea mare, însă va urma și o versiune plug-in hybrid a mașinii, spre finalul lui 2020.

Este oferită opțional și tracțiunea integrală, ce are parte de un sistem numit „Terrain Mode”. Această tehnologie este echivalentă cu Terrain Response de la Land Rover, însă ne îndoim că Sorento va avea capabilități off-road remarcabile.

Cum rămâne cu tehnologia?

Nimic inovator în mod magistral, însă viitori clienți vor fi încântați de ofertă. Variantele de echipare de top au parte de un instrumentar de bord digital, ce are la bază un ecran de 12,3 inch, și de un sistem de infotaimment de 10,25 inch – acesta din urmă folosește cea mai nouă versiune de sistem de operare de la Kia, ce se poate conecta la o aplicație de smartphone, punând la dispoziție informații în timp real despre vreme, trafic, și locurile de parcare.

Pot fi conectate două telefoane deodată prin Bluetooth, iar Apple CarPlay și Android Auto vin standard pe toate variantele de echipare. Și pentru cele mai liniștite călătorii de familie, avem parte de porturi de încărcare USB pentru fiecare dintre cele 7 locuri din mașină.

Veți avea parte de suita obișnuită de tehnologii, precum sistemul de monitorizare a unghiului mort, tempomatul adaptiv, sistemul semi-autonom de menținere a benzii de drum, și sistemul autonom de frânare de urgență. Avem parte și de 2 tehnologii interesante.

Safe Exit Assist are în vedere împiedicarea deschiderii portierelor dacă vehiculul detectează un pericol ce se aproprie – și te va preveni să lovești un biciclist, de exemplu. De asemenea, avem parte și de un sistem de parcare de la distanță, similar cu cel de la BMW, ce îți va permite să îți parchezi mașina în locuri strâmte, sau într-un garaj mic, când te afli în afara acesteia.

Când o vom putea cumpăra, și cât va costa?

Sorento va apărea în reprezentanțe până la finalul lui 2020 – cel puțin acesta este planul actual, însă, epidemia de coronavirus ar putea afecta aceste planuri. Cât despre prețuri, ne putem aștepta la o creștere față de prețul modelului actual, ce pleacă de la aproximativ 32000 de euro. Cei de la Kia sunt recunoscuți pentru ofertele bune și raportul calitate-preț bun, deci, s-ar putea ca această creștere a prețului să fie mică. Vom afla mai multe informații în lunile ce urmează.

Revista Presei