Cota de piață a SUV-urilor și crossoverelor continuă să crească în Europa

Vânzările de automobile din Europa au crescut cu 1,4%, ajungând la 15,3 milioane anul trecut, iar vânzările SUV-urilor și crossoverelor de orice mărime au crescut cu 13%, ajungând la 5,7 milioane, numărul anual crescând cu 650.000 de unități, într-un segment în care vânzările crescuseră cu 18% în 2018 – sau cu 800.000 de unități – fiind vândute în total 5 milioane de astfel de vehicule.

Cererea ridicată înregistrată recent pentru SUV-uri și crossovere a dus la o creștere spre 37% a vânzărilor în Europa pentru aceste vehicule, în 2018 aceste vehicule având o cota totală de 33%, iar în 2017 de 29%, statistici puse la dispoziție de compania JATO Dynamics.

Monovolumele au pierdut cea mai mare cotă de piață în 2019. Vânzările au scăzut cu o treime pentru monovolumele mici, și cu 26% pentru cele compacte. Însă, cererea pentru monovolumele mari a crescut cu 4,5%, fiind vândute 145.095 de unități, prin intermediul cererii ridicate pentru Mercedes-Benz V-Class și Seat Alhambra.

Segmentul ce a avut cel mai mult de suferit a fost cel al mașinilor de clasa mică, vânzările scăzând cu 152.806 unități. Un factor ce a contribuit la această scădere a fost faptul că mulți potențiali clienți au așteptat pentru noile generații ale modelelor ce se aflau pe locul 1 și 5 în clasamentul celor mai bine vândute astfel de mașini, fiind vorba despre Renault Clio și Peugeot 208, ce au avut parte de noi generații anul trecut.

Segmentul vehiculelor electrice a înregistrat o creștere record de 82%, fiind vândute 356.249 unități. Segmentul are un nou lider, Tesla Model 3.

Cumpărătorii au început să renunțe și la coupeurile premium, după ce au abandonat progresiv coupeurile și decapotabilele oferite de brandurile de volum (50.324 unități vândute combinat), ambele categorii înregistrând scăderi de 16%. Decapotabilele premium au înregistrat o scădere de 1,8%. În mod nesurprinzător, ne așteptăm ca Mercedes să renunțe la variantele coupe și decapotabile ale berlinei S-Class, când vor lansa noua generație, anul acesta.

O analiză mai atentă asupra celor 7 segmente de SUV-uri și crossovere folosind datele de la JATO ne indică faptul că sectorul SUV-urilor mici, ce are ca lider în vânzări Renault Captur, aproape a depășit în vânzări segmentul SUV-urilor compacte pentru a deveni cel mai important segment pentru SUV-uri. Anul trecut, vânzările SUV-urilor mici au crescut cu 20%, fiind vândute 1,92 milioane de unități, în timp ce vânzările segmentului SUV-urilor compacte a crescut cu 8%, fiind vândute 2,09 milioane.

Cu vânzări ce au crescut cu 1,1%, fiind vândute 223.059 unități, Volkswagen Tiguan a întrecut Nissan Qashqai, devenind cel mai bine vândut crossover compact din Europa. Vânzările modelului Qashqai au scăzut cu 6,2%, fiind vândute 219.331 unități.

În ciuda creșterii, Tiguan a fost întrecut cu 575 unități de Renault Captur, un SUV mai mic, ce este cel mai bine vândut SUV din Europa. Vânzările lui Captur au crescut cu 4,5%, fiind vândute 223.634 unități, vânzările fiind susținute de apariția noii generații la finalul anului trecut.

Trecerea de la a opta la a șaptea generație nu a avut un impact negativ pentru VW Golf, acesta rămânând cel mai bine vândut vehicul pentru pasageri din Europa. Cu aproape 350.000 de unități vândute, Golf a avut ca rival Renault Clio, ce s-a aflat în urmă cu 32.000 de unități.

Loading...

Revista Presei