Cum a obținut Mercedes AMG 415 cai putere din noul motor de 2 litri în 4 cilindri

mercedes-benz a45 amg

Încearcă să îi explici directorului executiv de la AMG, Tobias Moers, că puterea maximă a unui motor e „doar un număr” – acesta abia își poate stăpâni mândria pentru faptul că motorul M139 de la AMG, ce dezvoltă 415 CP, este cel mai puternic motor în 4 cilindri turbo existent în producție.

În plus, competiția nici nu se poate apropia de această performanță. Motorul în 4 cilindri de la BMW, de pe modelul Seria 1 135i, produce un maxim de 302 CP. Motorul de pe Honda Civic Type R dezvoltă 316 CP. Într-adevăr, ambele modele menționate anterior sunt mai ieftine decât prețul de listă a modelului AMG A45 (aproximativ 60000 de euro), însă adevărul este că folosind aceeași configurație de bază – 4 cilindri, o cilindree de 2.0 litri și o singură turbină – AMG a obținut un motor cu 30% (sau 50 CP per litru) mai puternic.

Cum funcționează?

Deci, cum a reușit AMG așa ceva? Cheia eficienței și potenței motorului M139 este chiar orientarea acestuia – descris de Moers ca un motor „în mod fundamental nou”, acesta este rotit cu 180 de grade în comparație cu predecesorul său, astfel că galeria de evacuare și turbina sunt amplasate în spatele motorului, lângă peretele ce desparte habitaclul de compartimentul motor.

Avantajele? Instalații mult mai directe, mult mai scurte și mult mai eficiente pentru admisie și evacuare, împreună cu o capotă mai joasă pentru un caracter aerodinamic mai bun.

Însă puterea nu înseamnă nimic fără control, iar AMG a lucrat din greu pentru ca M139 să nu fie un motor cu latentă, o „grenadă incontrolabilă” de motor. Turbina este alimentată de două conducte independente de la galerie, astfel ca fluxul de presiune să fie mai consistent pentru motor, mărind cuplul și abilitatea motorului de a răspunde rapid la acționarea pedalei de accelerație.

În acest scop, turbina motorului M139 lucrează cu ajutorul unor rulmenți cu frecare limitată ce sunt scumpi dealtfel – un detaliu împrumutat de la motoarele V8 produse de AMG. Turbina mare cu volută dublă este „tratată regește”, cu două conducte de la galerie de evacuare pentru a mări cuplul și a îmbunătăți răspunul.

Motorul are de asemenea parte de un sistem de răcire solid, acesta fiind administrat de o supapă de descărcare electronică, pentru a optimiza turbina pentru orice combinație dintre poziția clapetei de accelerație și viteza motorului. Fiecare valvă de evacuare primește două came.

Îmbunătățind puterea și durabilitatea, pe lângă sistemul de răcire robust (tubina este răcită și de aer, și de apă, și de ulei) există un carter foarte rigid, inspirat de mașinile de curse, și pistoane din aluminiu forjat, ce au alezajul îmbrăcat cu un strat ce se regăsește în pistoanele mașinilor de Formula 1.

Și bineînțeles, la fel ca motoarele V8, fiecare M139 este asamblat cu grijă de un singur tehnician AMG.

Revista Presei