Cum dormim corect? Toți am greșit până acum. Ce recomandă specialiștii

Somnul este unul dintre cele mai importante aspecte când vine vorba despre sănătatea noastră. De aceea, este importantă chiar și poziția în care dormim în pat.

Unii oameni dorm cu perna între picioare, să die acest lucru greșit sau corect? Specialiștii spun ce beneficii area această poziție.

Folosiți o pernă cu memorie, mai fermă

Specialiștii spun că acest obicei are mai multe efecte pozitive:

  • elimină presiunea și tensiunea musculară din zona lombară
  • coloana este susținută și vertebrele se așează natural datorită poziției picioarelor, a șoldurilor și a genunchilor
  • reduce durerile persoanelor cu dureri lombare, crampe musculare, varice și sciatică
  • partea inferioară a corpului este ridicată și asigură un somn profund, odihnitor
  • protejează genunchii prin spațiul creat dintre picioare
  • previne rotirea șoldurilor pentru găsirea unei poziții de somn defectuoase
  • îmbunătățește circulația sângelui
  • previne tensiunea musculară a picioarelor, în special a gambelor
  • ajută femeile însărcinate să aibă un somn odihnitor

Cum dormim corect

Medicii spun că cea mai corectă poziție de dormit este pe spate.

„Numai 8 la sută dintre oameni dorm pe spate, dar în realitate este cea mai bună poziție pentru a lăsa corpul să se odihnească. Ne permite să evităm arsurile stomacale și să relaxăm gâtul și coloana vertebrală”, a explicat medicul Shelby Harris pentru site-ul Popular Science.

Potrivit medicilor, atunci când dormim pe o parte, creierul „se curăță” mai bine: se elimină toxinele cardiovasculare, pulmonare și cerebrale.

Evitați aceste poziții

Dormitul pe o parte ar putea accelera apariția ridurilor. Poziția în forma de fetus este des întâlnită, însă, aceasta provoacă dureri de spate și de gât.

Nici dormitul pe burtă nu este recomandat, dar ar putea fi util pentru persoanelor care sforăie mai mult, scrie CNN.

Loading...

Revista Presei