Cum îți detoxifici organismul și îți întărești sistemul imunitar în această perioadă! Top 10 recomandări de la specialistul în nutriție Angelina Zaporojan- Pîrgari

angelina

Studiile de specialitate arată că în timpurile noastre, imunitatea ne este compromisă datorită depozitului de toxine acumulate pe parcursul vieții din mediul interior și exterior. Astfel, detoxifierea este necesară pentru a reduce cantitatea de toxine, ceea ce ar permite instant activarea imunității.

Alimentația sănătoasă este unul din principalele instrumente pe care le avem la îndemână – în aceste timpuri complicate pe care le trăim– care ne susține imunitatea și ne dă o stare de bine și plăcere.

Sistemul nostru imunitar se bazează pe alimentele integrale bogate în nutrienți pentru a funcționa bine. Pentru că mai mult de 90% dintre oameni sunt deficienți de unul sau mai mulți nutrienți, cu toții trebuie să ne concentrăm pe îmbunătățirea calității dietei noastre.

Angelina Zaporojan-Pîrgari este specialist nutriționist în cadrul clinicii Grandismedozon și a absolvit programul de Nutriție Integrativă a Institutului de Nutriție Integrativă din New York, SUA. Abordarea pe care o promovează la GRANDISMEDOZON se bazează pe bio-individualitate, astfel încât nu există o singură dietă pentru toți. Își propune să exploreze împreună cu clienții săi cel mai potrivit mod de alimentație pentru corpul lor, astfel încât să se simtă minunat cu o dietă creată special pentru ei.

Angelina Zaporojan-Pîrgari a explicat în exclusivitate pentru cititorii VoxBiz ce ar trebui să facă pentru a-și întări sistemul imunitar și pentru a-și elibera organismul de toxine.

Top 10 recomandări ale Angelinei Zaporojan-Pîrgari  pentru a-ți susține sistemul imunitar pe timp de criză


1. Consumă apa alcalină și biodisponibilă care te poate ajuta să te hidratezi și îți susține toate funcțiile corpului, inclusiv sistemul imunitar. Păstrează la tine o sticlă de apă pură, biodisponibilă, evită sucurile de fructe concentrate și băuturile îndulcite, deoarece conținutul de zahăr este dăunător pentru sistemul imunitar. În plus, crește consumul de lichide calde. Prepară supe și bulionuri din legume proaspete sau supe de pasăre de casă și consumă-le pe tot parcursul săptămânii. Bea ceaiuri din plante, sau de ghimbir cu lămâie.

2. Crește aportul de fibre. Este un lucru bine-știut că fibrele solubile și insolubile care se găsesc în legume și fructe, cereale integrale și semințe contribuie la curățarea și detoxifierea intestinului, ceea ce este un ajutor foarte bun pentru celulele care lupta cu infecțiile și virușii.

3. Consuma zilnic mai multe porții de fructe și legume de diferite culori, bogate în vitaminele C, A și fitonutrienți care susțin sistemul imunitar. Alege mai multe legume cu frunze, legume crucifere (broccoli, varză de Bruxelles, conopidă, Kale), ardei, cartofi dulci și dovlecei. Adaugă cel puțin 2 porții de fructe și 8 sau mai multe porții de legume zilnic!

4. Exclude din alimentație zahărul rafinat și amidonul. Alcalinizează-ți corpul. Statisticele arată că o parte importantă din populație este în stare pre-diabetică sau diabetică, așa că acum este cel mai bun moment pentru o dezintoxicare de zahăr și mâncare tip ”junk food”. Zaharurile rafinate ne pot suprima sistemul imunitar ore întregi după ingerare. Limitarea amidonului și a zahărului îți va ajuta sistemul imunitar să funcționeze mai bine, iar în rezultat se va îmbunătăți starea generală de sănătate. Zaharul și alimentele procesate tind să-ți facă corpul mai acidulat și mai receptiv la viruși. Consumul de alimente vegetale integrale într-o cantitate mare, este o modalitate bună de a-ți menține corpul alcalinizat.

5. Consumă o cantitate adecvată de proteine de calitate. În timp ce o mare parte din populație mănâncă proteine în cantități adecvate, unii au carențe, cum ar fi persoanele în vârstă și veganii. Proteinele sunt esențiale pentru funcția imună, iar carența de proteine este un factor de risc important în cazul îmbolnăvirilor cauzate de infecții. Mănâncă aproximativ 1 gram/ per kg sau aproximativ jumătate din greutatea corporală în grame de proteine pe zi. Proteinele pe bază de plante (leguminoase, nuci/ semințe) sunt potrivite dacă sunt consumate în cantitate suficientă.

6. Consuma alimente fermentate pentru a-ți sprijini microbiomul și imunitatea. Mănâncă varză murată, alge murată, iaurt neîndulcit, chefir.

7. Adăuga usturoi, ceapă, ghimbir și multe condimente (oregano, turmeric, rozmarin, ardei cayen) la mese. Pune aceste condimente în ciorbe și mâncăruri de legume, precum și sosuri și mâncăruri de fasole. Usturoiul și ceapa dispun de proprietăți antimicrobiene cu spectru larg.

8. Dormi suficient! Știm cu toții că somnul restabilește și vindecă corpul. Fără suficiente ore de somn, funcția imună optimă este aproape imposibilă. Schimbă-ți ritmul și mergi la culcare mai devreme. E bine să dormi între șapte și opt ore pe noapte. Încorporează diferite tehnici de relaxare și respirație pe tot parcursul zilei pentru a scădea din stres și a permite minții tale să se odihnească!

9. Practică regulat mișcarea. Exercițiile fizice ușoare până la moderate (timp de aproximativ 30-45 de minute zilnic) ajută la consolidarea sistemului imunitar. Dar nu exagera cu antrenamentele de forță, atunci când te simțiți epuizat. Acest lucru poate să-ți slăbească sistemul imunitar. Dacă poți să faci mișcare în afara orașului și în zonele verzi, mai puțin populate, ar fi grozav. Dacă nu, găsește antrenamente și cursuri de sport online.

10. Practică meditația și alte practici de relaxare. Un nivel crescut de stres crește susceptibilitatea la infecțiile virale. Mai multe studii indică asupra faptului că persoanele mai relaxate, care practică regulat meditația dispun de o mai mare rezistență în fața bolilor. Din tradițiile medicale orientale este bine-cunoscută legătura dintre emoții și anumite organe ale corpului, anume așa se explică legătura inseparabilă dintre minte și corp. Învață să te relaxezi, să meditezi, să faci yoga, să faci băi fierbinți, să respiri adânc, să practici masajul acasă, cu cei dragi.

Revista Presei