Cum putem controla durerea! Hipnoterapeutul Eugen Popa ne învață câteva tehnici excelente

Eugen Popa (1)

Este greu să asimilezi durerea cu ceva pozitiv, însă are și o parte bună, chiar dacă este greu de crezut acest lucru. Aceasta are rolul de a ne proteja de un eventual pericol sau de a ne da un semnal de alarmă atunci când suferim de o afecțiune, care mai târziu ne poate crea probleme grave.

Durerea este simțită atunci când nervii speciali, care detectează leziunea țesuturilor, trimit semnale pentru a transmite informații despre leziune de-a lungul măduvei spinării la creier. Acești nervi sunt cunoscuți ca nociceptori. De atunci încolo, creierul decide ce să facă cu acea durere.

“Dacă atingi o suprafață fierbinte, un mesaj va călători printr-un arc reflex în măduva spinării și va provoca o contracție imediată a mușchilor. Această contracție te face să ridici mâna de pe suprafața fierbinte. Acest lucru se întâmplă atât de repede
încât mesajul nu ajunge până la creier. Cu toate acestea, mesajul de durere va ajunge până la creier. Odată ajuns acolo, va provoca o senzație neplăcută în corp. Modul în care creierul unui individ interpretează aceste semnale și eficiența canalului de comunicare între nociceptor și creier dictează modul în care oamenii simt durerea.

Creierul poate, de asemenea, să elibereze substanțe chimice bune, cum ar fi dopamina, pentru a contracara efectele neplăcute ale durerii. Așadar, durerea este o experiență complexă care pornește din creier. Fiecare senzație dureroasă este legată 100% de creier”, explică Eugen Popa, preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză.

Cum gestionăm durerea

Dacă ai dureri în mod regulat, este important să iei în considerare gestionarea durerii cronice. Deși cei mai mulți oameni atunci când se confruntă cu dureri puternice sunt tentați să stea în pat și să nu se miște, în cele mai multe cazuri acest lucru face ca
lucrurile să se înrăutățească. Inactivitatea nu face altceva decât să determine corpul săși piardă puterea. Acest lucru îți va afecta somnul și starea de spirit.

“Dacă ești în stare, încearcă să rămâi cât mai mobil posibil. Exercițiul ușor poate funcționa ca o formă naturală de ameliorare a durerii. Caută ceva care nu va pune prea multă presiune asupra corpului tău, cum ar fi: mersul pe jos, yoga sau înotul. Uneori,
doar trezirea și activarea sunt suficiente. Ascultă-ți corpul și nu exersa mai mult decât este cazul. Dacă ești atent vei observa care este limita pe care corpul tău o poate atinge”, explică Eugen Popa.

Revista Presei