Cum putem mânca sănătos și gustos când stăm izolați în casă! Secretele nutriționiștilor

Autoritățile recomandă în prezent cetățenilor să stea în casă și să evite pe cât mai mult posibil aglomerația și deplasările. Mai mult, restaurantele și barurile urmează să fie restricționate, astfel că este necesar să continuăm să avem o alimentație sănătoasă care să ne poată susține o funcționare normală a organismului, în special în aceste vremuri teribile prim care trecem. Orice criză ne poate destabiliza, iar anxietatea, reală sau nu, este un factor emoțional puternic, capabilă să ne schimbe pe termen nedefinit obiceiurile sau activitățile.

Tulburările de comportament alimentar au la bază tulburări emoționale

Stresul din această perioadă, coroborat cu ideea de autoizolare și limitarea activităților fizice și a contactului uman ne poate duce la un dezastru alimentar. De frica de a ieși sau din lipsa de experiență în bucătărie putem ajunge să consumăm doar un număr limitat de produse care ne pot afecta pe termen lung. Mai mult, respectarea unei diete adecvate este esențială în numeroase boli cum ar fi diabetul zaharat, gută, hipertensiune arterială, fiind un factor important în buna funcționare a sistemului imunitar.

Plan alimentar pe timp de criză

Indiferent de situație, un plan alimentar sănătos pentru oameni trebuie să cuprindă trei mese principale, +/- 2 gustări între mese. Mai mult, orele de masă trebuie să se încadreze în zi, fără mic-junuri devreme și cine foarte târzii. De asemenea, pauzele dintre mese nu ar trebui să fie mai mari de 2-3 ore deoarece după acest timp avem tendința de a consuma cantități mai mari decât avem nevoie.

Ce ar trebui să mâncăm la fiecare masă

La micul dejun putem servi sandvișuri cu pastă de măsline, fulgi de parmezan, legume proaspete, zacuscă, salată de vinete, conserve de pește. Biscuiții, de casă sau din comerț, pot fi serviți dimineața cu ceai, cafea, sau lactate. De asemenea, pentru gustări există o serie de recomandări importante ale nutriționiștilor. În afara fructelor proaspete, putem opta oleaginoase cum ar fi nuci, alune, fistic, caju, ori fructe congelate, compot, sau lactate precum iaurt sau kefir.

Pentru prânz putem consuma o supă sau ciorbă din legume sau carne congelată, alături de fasolea boabe, lintea și chiar ciupercile deshidratate, alături de un fel principal. Dacă optăm pentru un fel principal mai ușor, putem alege pește alături de legume congelate sotate sau salate cu morcov, câteva alune și felii de pește, brânzeturi, orez și o carne. De asemenea, se pot consuma pastăi sau spanac, paste și chiar plăcinte sărate cu diferite umpluturi.

Cina ar trebui să fie o masă mai ușoară, cu salate (de morcovi, țelină, sfeclă, ceapă, ardeii copți, murăturile, alimente care pot fi păstrate pentru un timp mai lung, carne la cuptor sau brânzeturi, cartofi preparați sub formă de piure, copți sau fierți ori prăjiți și chiar tradiționala mămăligă. Se recomandă prepararea mâncării în cantități puțin mai mari, de 2-3 porții, pentru eficentizarea timpului. Mare atenție, este nevoie de multă disciplină în aceste vremuri tulburi atât în dietă, cât și în activitățile fizice pentru a proteja organismul.

Loading...

Revista Presei