Cum se mănâncă, de fapt, roșiile! Toți facem această greșeală

7344_15922_z

Roșiile fac parte din alimentele pe care românii le consumă mai ales vara. Pe perioada călduroasă, roșiile sunt consumate în starea lor naturală alături de alte alimente sau sunt adăugate în mâncare. Iarna, acestea sunt folosite în stare procesată.

Ceea ce nu știați despre roșii este faptul că modul în care le consumăm este total greșit. Acestea ar trebuie consumate în mâncare. Prin preparare, roșiile eliberează nutrienți ce sunt mai ușor de asimilat. Totuși, roșiile nu trebuie gătite la temperaturi foarte mari pentru că astfel se pierd vitaminele și mineralele.

Prin fierbere sau coacere, pereţii celulari din pulpa roşiilor sunt eliminaţi din ecuaţie, astfel că organismul uman poate asimila mult mai uşor licopenul, un antioxidant extraordinar.

În stare crudă, roșiile pot provoca balonarea. Acestea se digeră foarte greu.

La fel se întâmplă și cu morcovii

Prin prepararea termică, beta-carotenul din morcovi este mult mai ușor de absorbit de organism. Acesta se absoarbe sub forma vitaminei A.

De asemenea, dacă pregătiți spanacul, acesta va avea un aport mai mare de fier. Vitaminele A, E şi Zn din spanac vor fi absorbite mai ușor de către organism.

În cazul sparanghelului, acesta poate fi tras puțin într-o tigaie cu ulei de măsline pentru o mai bună absorbţie a vitaminelor A, C şi E.

Revista Presei