Cumpărăm otravă! Încă două celebre supermarketuri amendate pentru că vindeau produse expirate și stricate

Medicii de la Spitalul Universitar anunță din ce în ce mai multe cazuri de toxiinfecții alimentare. Copii, adulți, bătrâni, toți au picat victimele produselor alterate pe care le-au achiziționat din diverse magazine și apoi le-au consumat, având încredere că asta nu le va crea probleme de sănătate.

Dar iată că cei de la ANPC au dat din nou alerta. De data aceasta la Carrefour și asta la scurt timp după ce au găsit germeni în gheața de la KFC. Produse expirate, pește stricat, mâncare gătită păstrată în condiții necorespunzătoare și alte nereguli au fost identificare în două magazine Carrefour, pe care le-au și închis. Este vorba despre Carrefour Park Lake și Carrefour Grand Arena, ambele din Capitală, dar cine știe ce este și prin țară.

La Carrefour Bucureşti Grand Arena, în departamentul Gastronomie nu se respectau condiţiile de temperatură la masa caldă, iar unele produse aveau data limită de consum depăşită.

În acelaşi timp, au fost constatate caracteristici calitative neconforme ale produselor expuse, produse nesigure din cauza lipsei elementelor de identificare sau de etichetare dublă, lipsa informării la locul de vânzare cu privire la prezenţa unor alergeni şi nerespectarea declarării ingredientelor iniţiale ale unor produse.

La raionul de Pescărie, unele specii de peşte prezentau caracteristici calitative neconforme (alterare), iar condiţiile de temperatură la expunere în vederea vânzării nu erau respectate.

 Carrefour reacționează tardiv

După ce probabil produsele alterale vândute de companie a băgat oameni în spitale, reprezentanții Carrefour au transmis un punct de vedere, prin care să-și liniștească încă o dată clienții. Însă aceștia nu sunt la prima abatere. Produse stricate s-au găsit în trecut și la Profi, Lidl, Mega Image sau Kaufland, așa că mare grijă ce mâncați.

”Compania Carrefour tratează extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare şi de calitate şi va demara intern, începând de joi, un proces amplu de verificare a condiţiilor de păstrare şi comercializare a produselor proaspete”, informează reprezentanţii companiei, într-un punct de vedere transmis AGERPRES.

Aceste precizări vin în urma comunicatului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în care se arată că inspectorii ANPC au propus închiderea temporară, pe o perioadă de până la 6 luni, a două magazine din reţeaua Carrefour ca urmare a controalelor efectuate în 24 octombrie. Au fost verificate 14 magazine aparţinând retailerului, iar pentru abaterile constatate au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei şi trei avertismente.

În acest context, reprezentanţii Carrefour România menţionează că, în urma verificărilor din teren, au fost identificate anumite aspecte de neconformitate punctuale, diverse ca scală şi impact. A urmat un proces de dialog cu autorităţile, pentru a definitiva un plan de măsuri pentru prevenţie sau remediere, conform legii.

„Unele dintre măsurile solicitate au fost în linie cu programele deja angajate pentru modernizarea magazinelor Carrefour, incluzând tranziţia către etichete electronice (pentru a elimina posibilitatea diferenţelor de preţ), upgrade-ul progresiv al echipamentelor din raioanele de gastronomie sau peşte, îmbunătăţirea trasabilităţii produselor proaspete de la producător la raft. În anumite cazuri, am agreat accelerarea modernizării raioanelor, motiv pentru care unele ar putea fi indisponibile temporar în perioada următoare. Tratam extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare şi de calitate. În acest sens, am aprecia să nu fie aduse în spaţiul public informaţii inexacte, trunchiate sau distorsionate – incluzând titluri despre închiderea magazinelor Carrefour pe termen mediu, înainte ca rapoartele ANPC să fie finalizate sau planul de măsuri să fie agreat. Aceasta deoarece ne găsim într-o situaţie ingrată, în care nu putem să clarificam diverse aspecte aflate pe agenda publică, deoarece procesele legale nu au fost finalizate„, se precizează în punctul de vedere al companiei.

Carrefour a anunțat, de asemenea, că va lua toate măsurile astfel încât clienţii să-şi poată face cumpărăturile în deplină siguranţă.

„Din respect pentru încrederea pe care ne-o acordă deopotrivă producătorii români (care reprezintă peste 90% din oferta noastră de produse proaspete în sezon) şi milioane de clienţi, vom demara intern începând de astăzi un proces amplu de verificare a condiţiilor de păstrare şi comercializare a produselor proaspete, în linie cu standardele naţionale şi europene. Dorim să îi asigurăm pe clienţii noştri că eforturile noastre zilnice sunt pentru a garanta standarde de excelenţă în calitate şi că vom lua toate măsurile necesare pentru că aceştia să îşi poată face în continuare cumpărăturile din magazinele noastre în deplină siguranţă, ca şi până acum„, se mai spune în documentul citat.

Citește și:

Loading...

Revista Presei