De câte ori pe zi este corect să mâncăm dacă vrem să fim slabi! 5 pași simpli care te ajută să scazi în greutate

slabit dieta

Învață să slăbești sănătos respectând cinci principii simple. Îți prezentăm în continuare răspunsurile reale la cinci întrebări pe care cu siguranță ți le-ai pus și tu, dacă ești preocupat de slăbirea sănătoasă.

  1. Ce mănânc?

„O alimentaţie echilibrată din punct de vedere nutritiv înseamnă:

  • Proteine 15-25 %
  • Glucide (zaharuri) 50-55 %
  • Lipide (grăsimi) 20-30 %.

Îţi recomand ca aceşti macronutrienţi să provină din:

Proteine atât din alimente animale, cât şi vegetale: carne, peşte, ouă, leguminoase, quinoa, nuci, migdale crude, orez brun, soia

Glucide din alimente care se aborb lent: fructe, legume, orez brun, fasole boabe, linte, năut, mazăre, paste integrale, cereale, pâine integrală

Lipide “bune” din: peşte, ulei de măsline, seminţe, nuci, migdale crude, avocado, carne albă, ouă şi lactate proaspete,” noteaza reginamaria.ro.

Cât mănânc?

Nu există o formulă matematică ce se poate aplica tuturor. Cantitatea de alimente diferă în funcție de persoană și este determinată de sex, greutate, vârstă și activitatea fizică. Cea mai mare atenție trebuie acordată glucidelor și lipidelor, care sunt conținute în alimente care ne îngrașă, deci ar trebui cântărite.

Cum prepar alimentele?

Prepararea necorespunzătoare poate schimba calitatea principiilor alimentare. Astfel, grăsimile bune se pot transforma în grăsimi rele, așa cum se întâmplă, spre exemplu, în cazul cărnii gătite în ulei.

Modurile sănătoase de preparare a mâncării sunt: crud, grătar, la cuptor, fiert sau în aburi.

De câte ori să mănânc pe zi?

„Numarul de mese este deosebit de important în menţinerea greutăţii. Intervalul ideal între mese este de circa 3 ore, perioadă în care glicemia (nivelul zahărului din sânge) este constantă şi nu apare senzaţia de foame. În acest fel îţi poţi controla mai bine porţia şi ceea ce mânânci. Dacă iei cina după o pauză mare de timp, vei mânca mai multe feluri, neselectiv şi te vei îngrăşa.

Desigur că este important şi cum repartizezi tipurile de alimente recomandate pe parcursul meselor dintr-o zi. Alimentele cu un continut mai ridicat în glucide (orez, paste, pâine, cereale) nu vor fi consumate seara, întrucât nevoia de combustibil a organismului scade.

Câtă mișcare să fac?

Dacă faci regulat o activitate fizică vei arde grăsimile de depozit, vei dezvolta masă musculară şi vei avea un tonus psihic bun. Ţinta este să practici 21/2 ore de activitate moderată pe săptămână. Sau să faci o plimbare de 20’ în fiecare seară. Sau poţi să obţii aceleaşi beneficii practicând o activitate intensă timp de 75’. Cu cât faci mai mult sport, cu atât îţi vei putea permite să mănânci mai mult, adică să nu mai ţii „dietă” toată viaţa,” adaugă reginamaria.ro.

Revista Presei