Dealerii auto din Europa se tem că ajutorul primit din partea producătorilor ar putea fi insuficient

Producătorii auto încearcă să îi ajute dealerii din reprezentanțe, cât și pe cei independenți, având în vedere că showroom-urile sunt închise datorită restricțiilor impuse de autorități pentru a combate epidemia de coronavirus – însă unii dealeri se tem că ajutorul primit ar putea fi insuficient.

Directivele ce limitează deplasările populației și comerțul ce nu este considerat esențial au dus la suspendarea activităților dealerilor, însă aceștia încă pot oferi servicii de tip post-vânzare.

Problema principală pentru dealeri este gestionarea pierderilor bănești. Vânzările online ar putea fi o opțiune, însă majoritatea comenzilor ar trebui amânate până la ridicarea restricțiilor.

Organizația pentru dealeri din partea celor de la Volkswagen Group a pus la cale un plan pentru protejarea reprezentanțelor și partenerilor.

Planul, întocmit de Consiliul Europeam al Dealerilor (EDC), le solicită celor de la VW Group să extindă termenele limită de plată pentru mașinile noi și second hand, cât și pentru piese; să suspende auditurile; și să revizuiască obiectivele anuale, și înțelegerile legate de bonusuri.

În momentul de față, prioritatea principala sunt măsurile legate de lichidități, conform lui Martin Kuhn, director general la EDC.

Consiliul dealerilor este implicat într-un „schimb de informații foarte constructiv cu toate brandurile VW Group”, conform lui Kuhn.

Asociația dealerilor din Germania susține că producătorii auto și importatorii iau măsuri rapide, dar că acestea ar putea fi insuficiente.

„Pe scurt, producătorii și importatorii au recunoscut importanța situației și iau măsuri”, conform afirmației directorului general al Asociației Germane a Comerțului Auto (ZDK), Antje Woltermann, pentru Automobilwoche. „Însă, acestea ar putea fi insuficiente”.

De exemplu, cei de la Toyota Germany s-au axat pe asigurarea lichidităților pentru dealeri. Banca de credite Toyota a existins limitele pentru plăti, a simplificat acordarea împrumuturilor, și susține companiile pentru a-și continua businessul cu clienții.

Hyundai Germany a extins termenele limită. În plus, primele rezultate în urma vânzărilor către clienți nu vor mai fi plătite lunar, ci săptămânal, iar regulamentul legat de stocuri și vehiculele de test va fi ajustat.

O altă problemă pentru dealeri o reprezintă obiectivele legate de vânzări. Hyundai Germany a afirmat pentru Automobilwoche faptul că vânzările din primul trimestru al acestui an, cât și cele din martie, se aflau în plină analiză, și că obiectivele pentru lunile următoare vor fi ajustate.

„Aproape toate asociațiile de producători iau măsuri din punct de vedere al avansurilor pentru plăti și obiectivele legate de acestea, precum și pentru suspendarea auditurilor”, conform lui Woltermann. „Din punct de vedere al obiectivelor pentru dealeri, producătorii și importatorii trebuie să se mobilizeze și mai mult.”

Miliarde de euro blocate

CNPA, asociația franceză pentru comerț auto, ce îi reprezintă și pe dealeri, a adus în discuție faptul că guvernul francez a declarat criza provocată de coronavirus drept o situație de „forță majoră”, ceea ce înseamnă că obligațiile contractuale ar putea fi eliminate în multe cazuri.

Dealerii francezi au rămas cu stocuri mari, ce s-ar vinde în mod obișnuit în 4 luni, fiind vorba despre mașini înregistrate cât și neînregistrate, fiind blocate sume de bani cuprinse între 7 și 10 miliarde de euro, conform afirmației lui Francis Bartholome, președintele CNPA, pentru publicația Autoactu.

Bartholome susține că discuțiile cu producătorii se aflau în desfășurare.

Cei de la Renault Retail Group au afirmat că lucrează cu dealerii pentru a-i menține pe linia de plutire.
Surcursala celor de la Renault are o rețea de 275 de puncte de vânzare, ce vinde aproximativ 20% dintre toate mașinile Renault Group pentru piața europeană, incluzând brandul Dacia.

O purtătoare de cuvânt a afirmat că detaliile încă se aflau în dezbatere, dar că banca celor de la Renault, RCI, era implicată în discuții, atât cu reprezentanțele cât și cu dealerii independenți.

Christophe Michaeli, directorul departamentului de vânzări auto a băncii BNP Paribas Personal Finance, a firmat că unii producători au creat sisteme de sprijin în caz de urgență.

Ivan Segal, directorul comercial pentru Franța al celor de la Renault, a afirmat pentru Autoactu că producătorul francez va extinde termenele pentru facturi ale dearilor cu până la 120 de zile în unele cazuri.

Adolfo De Stefani Cosentino, directorul asociației italiene pentru dealeri, Federauto, a afirmat că majoritatea producătorilor au abordat o tactică „proactivă pentru a ajuta dealerii să gestioneze această situație dificilă”.
Cosentino a susținut că măsurile luate până în prezent au avut în vedere garanțiile pentru bonusurile din primul trimestru, și amânarea facturilor pentru vehiculele demonstrative, cât și amânarea plăților pentru piese.

Volvo Cars Italy a afirmat într-o scrisoare trimisă dealerilor, obținută de Automotive News Europe, că aceștia vor beneficia de încă 110 zile cu scopul de a plăti pentru mașinile deja aflate în stoc, cât și pentru cele livrate în perioada 11 martie – 3 aprilie, și că banca parteneră a celor de la Volvo va extinde termenul limită pentru facturile din martie și aprilie cu 90 de zile.

Plinio Vanini, președintele celor de la Autotorino, cel mai mare grup de dealeri din Italia, a afirmat că dificultățile economice ce urmează a fi resimțite de producători ar putea să îi forțeze să își ajusteze numărul de dealeri parteneri.

„Având în vedere recesiunea globală pe care o putem observa cu toții, producătorii auto nu vor putea să își păstreze întreaga rețea de dealeri”, conform lui Vanini. „Aceștia ar putea fi forțați să ia măsuri drastice, reducând numărul de puncte de vânzare de care au nevoie.”

Cei de la Renault Retail Group au afirmat luna trecută că vor închide unele showroom-uri ca parte a planului de restructurare, ce are în vedere o creștere a vânzărilor online.

Loading...

Revista Presei