Dezastru pentru angajații care lucrează în acest domeniu! Vor urma concedieri masive: piața o cere

concediere

Pandemia de coronavirus a lăsat urma adânci în numeroase industrii. Cei din HORECA și Turism au fost cei mai afectați, dar nici industria auto nu stă deloc bine. Marii producători anunță concedieri masive la nivel global, ca urmare a reducerii vânzărilor. 

Nissan Motor a anunțat că în perioada următoare va elimina peste  20.000 de locuri de muncă, echivalent cu 15% din forţa de muncă la nivel global. Măsura face parte din cadrul unui plan de redresare a operaţiunilor pe fondul scăderii vânzărilor, conform agenţiei japoneze Kyodo.

Europa și țările în curs de dezvoltare vor fi primele victime, adică locurile de unde vor fi concediați cei mai mulți oameni. Nissan, partenerul constructorului francez Renault în alianţa Nissan-Renault, urmează să prezinte săptămâna viitoare o nouă versiune a strategiei sale pe termen mediu, după o scădere semnificativă a veniturilor în primele luni ale acestui an.

Nissan nu o ducea foarte bine nici anul trecut, dar acum lucrurile au devenit și mai grave. Nipoinii anunțat anul trecut că vor elimina 12.500 de locuri de muncă la 14 facilităţi de producţie din întreaga lume până în luna martie 2023, în cadrul unui program de restructurare. Însă scăderea peste aşteptări a vânzărilor, în contextul pandemiei de coronavirus, a determinat conducerea Nissan să adopte noi măsuri de reformă, inclusiv închiderea unor uzine din Spania, Indonezia şi alte pieţe emergente.

Pierderi masive la Nissan

Luna trecută, Nissan a avertizat că se aşteaptă să raporteze pierderi operaţionale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, din cauza scăderii vânzărilor, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Nissan estimează o pierdere operaţională anuală de 45 de miliarde de yeni (419,7 milioane de dolari), după ce în februarie previziona un profit operaţional de 85 de miliarde de yeni. Compania niponă ar urma să raporteze o pierdere netă de 95 de miliarde de yeni, faţă de un profit de 65 de miliarde de yeni estimat anterior.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Revista Presei