Toggle Menu
  1. Home/
  2. Business/

Dezastru total pentru Orange și Vodafone! Cum și-au mințit clienții – ANCOM le-a aplicat amenzi usturătoare

  1. Home/
  2. Business/

În România, legea pare să fie tratată în glumă de marile companii și ignoră fără niciun fel de stres regulamentele UE. Cei mai mari operatori telecom din România, Orange și Vodafone, s-au trezit cu amenzi usturătoare după ce ANCOM a ajuns la concluzia că nu și-au informat corect clienții.

„În urma unor sesizări venite din partea utilizatorilor, ANCOM a investigat modul în care operatorii aplică regulamentul european Roam like at home în România. Controalele au evidențiat nereguli, așadar am solicitat furnizorilor de servicii de comunicații electronice să remedieze în anumite termene problemele identificate și am aplicat amenzi în valoare de 180.000 de lei”, a declarat fostul premier, Sorin Grindeanu, actual președinte al ANCOM.

Vezi și Psihiatrul și neurologul Dulcan: “Un stres, o furie, o mânie de cinci minute poate să blocheze celulele sistemului imunitar aproape până la cinci-şase ore!”

Având în vedere faptul că multe dintre sesizările primite au venit din partea utilizatorilor de cartele preplătite, ANCOM a derulat o investigaţie privind modul în care aceştia au fost informaţi despre modificarea condiţiilor în care Vodafone furnizează serviciul de roaming în Spaţiul Economic European (SEE), după intrarea în vigoare a regulamentului european Roam like at home. Rezultatul investigaţiei a arătat că Vodafone a modificat condiţiile în care utilizatorii de cartele preplătite pot beneficia de serviciul de roaming, lansând pe piaţă oferte noi, cu sau fără acces la acest serviciu, însă fără a-i informa în mod corect şi complet pe aceştia cu privire la faptul că utilizarea/activarea serviciului de roaming este condiţionată, după data de 15 iunie 2017, de achiziţionarea unor anumite opţiuni sau de dezactivarea opţiunii naţionale, potrivit Capital.


Vezi și Arafat declanșează panică națională! Tinerii și copiii vizați! ”Sunt noile aparate ale morții”

Mai exact, Vodafone nu a notificat utilizatorii că a modificat, în fapt, nu doar caracteristicile planului tarifar (extraopţiuni) de care beneficiau anterior intrării în vigoare a regulamentului, ci şi clauzele contractuale (respectiv Termenii şi condiţiile generale de utilizare a serviciilor preplătite) referitoare la condiţiile în care este furnizat serviciul de roaming. Astfel, operatorul nu a informat utilizatorii despre faptul că acest serviciu va putea fi utilizat doar în condiţiile achiziţionării unei opţiuni care oferă acces la serviciul de roaming şi nici despre faptul că acesta nu poate fi folosit dacă abonatul are activă o opţiune care oferă beneficii exclusiv naţionale.

Neregulile constatate au fost sancţionate cu amendă în valoare de 30.000 de lei, operatorul remediind problemele identificate înainte de termenul acordat de 90 de zile. ANCOM a aplicat operatorilor Orange şi Vodafone și câte o amendă în valoare de 50.000 de lei pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în contractele încheiate cu utilizatorii de servicii de telefonie mobilă pe bază de abonamente. Vodafone a mai fost sancţionat cu o amendă în valoare de 50.000 de lei pentru neintroducerea politicii de utilizare rezonabilă în Termenii şi condiţiile generale de utilizare a cartelelor preplătite.

Andrei Huluban/ Sursa foto: cnbc.com