Dormi foarte puțin? Ce boli și tulburări grave poți avea dacă nu te odihnești

Somnul este foarte important pentru sănătatea noastră. Nopțile pierdute încontinuu nu vor fi recuperate niciodată și vă pot afecta organismul.

Românii stau foarte prost la capitolul odihnă. Unul din zece reuşeşte să doarmă 7-8 ore pe noapte, cât este recomandat. Medicii spun că lipsa somnului poate duce la slăbirea sistemului imunitar şi poate creşte riscul de boli cardiace.

Stresul și grijile ne fac să nu ne odihnim cum ar trebui. Studiile arată că o treime din populaţia adultă suferă de insomnii, iar acest lucru ne afectează atât fizic, cât şi psihic.

Ce trebuie să facem dacă suferim de insomnii?

”Există o prevalenţă mai mare a pacientului vârstnic, la femei, şi la persoane cu deficienţe socio-economice. Nivelul socio-economic poate afecta foarte mult. Pacienţii cu insomnie devin foarte preocupaţi de această problemă şi dezvoltă stări de anxietate, oboseală marcată a doua zi, de labilităţi emoţionale şi de irascibilităţi.”, a spus ANA MARIA CÂMPEANU, medic psihiatru, potrivit observator.

Pentru un somn liniștit, evită aceste lucruri!

MARIA BARB, medic psiholog: Să evităm zgomot, iluminat, să evităm, înainte de culcare, cu cel puțin o oră folosirea laptopului, telefonului mobil, să avem grijă la o alimentație corespunzătoare. Să mâncăm mai puțin. Evitarea consumului de energizante, cafea, tutun.

Potrivit unui studiu european, românii sunt cei mai avizi consumatori de tehnologie din toată Europa. Peste jumătate adorm cu ochii într-un ecran de televizor, telefon sau tabletă – calea sigură către un somn agitat.

Loading...

Revista Presei