Efectele miraculoase ale castanelor. Fac minuni în organism: cum trebuie, însă preparate și consumate. Gustul este divin

castane
Photo by Markus Spiske on Unsplash

În perioada toamnei, un fruct e la mare căutare, iar beneficiile lui sunt uimitoare atunci când știi cum să îl consumi. Nutriționistul Mihaela Bilic prezintă beneficiile neștiute ale fructului care poate fi găsit peste tot în această perioadă.

Toată lumea a văzut probabil castane, sau a auzit despre ele, însă puțini știu beneficiile reale ale acestora. Mihaela Bilic susține că acest fruct conține mai bine de 50% apă și nu are grăsime mai deloc. De asemenea, castanele sunt bogate în vitamine și hrănesc bacteriile benefice din colon.

Gustul este și el unul special. Castanele sunt delicioase atunci când sunt preparate cu grijă, la cuptor.

”Recunosc că nu am mâncat până acum castane coapte…și rău am făcut! Am fost cucerită pe loc de gustul lor complex, un amestec de aromă de pădure, cu frunze de toamnă și nuci bine coapte😋 Cu siguranță există mâncăruri pe bază de castane, de la piureuri la supe creme, însă coapte la cuptor sunt delicioase.
✅Plus-uri:
-castanele sunt similare cu cartoful și leguminoasele (fasole boabe, mazăre, linte, năut), sursă de amidon hrănitor
-conțin 66% apă, 26% glucide lente, 4% fibre și doar urme de grăsime
-bogate în potasiu, magneziu, cupru, fosfor, fier și vitamine din grupul B
-Efect prebiotic- 17% din amidon este rezistent, nu poate fi digerat/absorbit, însă hrănește bacteriile benefice din colon”, scrie Mihaela Bilic pe contul de instagram.

Ce cantitate poți consuma

În cazul acestui fruct, modul de preparare este puțin mai complicat. Potrivit nutriționistului, castanele trebuie crestate înainte de a fi puse la cop, deoarece pot exploda.

Mihaela Bilic prezintă și porția corectă, care nu e deloc neglijabilă. 2 pumni de castane sunt mai mult decât suficienți pentru o masă exhilibrată.

”‼️Minus-uri:
-conținut redus de proteine- doar 2% față de 10% în leguminoase (fierte)
-trebuie crestate înainte de a fi băgate la cuptor, altfel există riscul să explodeze, iar pielița care le învelește poate fi amară.
🆗Porția corectă: 2 pumni/80g pe post de gustare sau garnitură, în loc de paine, cartofi sau alte făinoase.
Din castane se face o făină fără gluten extrem de hrănitoare🤩 În secolul XIX în Europa castanele erau un aliment de bază pe timpul iernii, se consumau până la 2 kg/persoană/zi!”, mai scrie nutriționistul.

Revista Presei