Elva, noul model în valoare de 1.8 milioane de dolari de la McLaren, reprezintă roadster-ul suprem

McLaren Automotive a dezvăluit noua mașină sport, Elva. Acest roadster reprezintă primul model fără plafon al companiei, și face parte din ediția de vârf Ultimate Series. Numai 399 de mașini vor fi proiectate, fiecare cu un preț in jurul sumei de 1.8 milioane de dolari.

McLaren crează mașini sport extreme – fiind pionieri ai design-ului, ingineriei, materialelor și a construcției auto. Elva, un automobil fără plafon, cu 2 locuri, continuă tematică brand-ului, promițând o putere foarte mare și o experiență a condusului unică, prin intermediul șasiului din fibră de carbon, lipsei plafonului, a parbrizului și a ferestrelor laterale.

Numele automobilului reprezintă un omagiu adus modelului proiectat de Bruce McLaren cu ale sale 3 generații, Elva M1A (generația 1), Elva M1B (generația 2) și M1C (generația 3) – produse ca versiuni comerciale ale mașinilor de curse din Grupul 7 McLaren din anii 1960. Liderul companiei, Mike Flewitt, susține că aceste mașini atestă spiritul inventiv al McLaren. Acesta spune despre mașini că sunt „adevărații precursori spirituali a mașinilor McLaren din ziua de azi – mașini foarte ușoare, cu motor amplasat central, ce aduc cel mai mare nivel de performanță și excelență dinamică”.

Flewitt promite că noua versiune de Elva va fi „o mașină modernă într-un mod unic, ce livrează conexiunea supremă dintre șofer, mașină și elemente, prin intermediul căreia noi nivele de plăcere a condusului pe circuit sunt atinse”.

Elva promite performanță extremă: 815 cai putere, un motor V8 twin-turborcharged cu un timp 0-100 km/h mai mic de 3 secunde, în timp ce mașina se dorește a fi mai rapidă decât modelul Senna, accelerând de la 0 la 200 km/h in numai 6.7 secunde.

Design-ul McLaren susține întotdeauna performanța. Totodată acesta ajută cu expresivitatea vizuală a acestor produse hiper-avansate. Prin urmare, Elva este un model încântător pentru privire, ajutat de partea frontală joasă și vârfurile aripilor frontale pronunțate, ce ajută și la vederea în față.

Aripi laterale mari, de carbon, „curg” din partea din față a portierelor către puntea din spate, în timp ce înălțimea contraforturilor din spatele scaunelor este minimizată folosind un sistem de protecție dislocabil împotriva răsturnării.

Elva nu are un plafon. Chiar dacă există opțiunea de a comanda un parbriz (necesar în unele state din SUA), puri ș tii și cei curajoși pot recurge la o cască de protecție, lăsând cabina compactă să devină ca un cocon. Pentru a ajunge la acest design pătrunzător, ușile de carbon aflate în partea de sus se curbează spre habitaclu, materialul compozit ce este ușor, dur și puternic permițând crearea acestor forme complexe.

Scaunele sunt de asemenea create special pentru acest automobil, cu un strat de carbon ușor ce oferă suport pentru cap și umeri cât și suport lombar. Vizual, acestea se îmbină armonios cu formă părții de sus a cabinei. Pentru siguranță, durabilitate și rezistență la umezeală mai bună, Ultra-țesătura este pusă la dispoziție ca alternativă a tradiționalei utilizări a pielii ce confirmă luxul.

Directorul de design Rob Melville susține că punând la dispoziție o experiență a condusului esențială reprezintă un factor cheie. „Mărimile inspirate de Formula-1 crează o sculptură tehnică impresionantă”, explică acesta. Exteriorul „curge” spre interior pentru a atinge, ceea ce consideră acesta, exemplul „unui nou principiu de design bazat pe ‘depășirea limitelor’ în mod unic, în spiritul McLaren, permițându-ne să aducem lumea exterioară în interiorul cabinei, pentru a mări implicarea șoferului, rămânând fideli filozofiei noastre de a nu face compromisuri”.

Aerodinamica guvernează design-ul McLaren. Cu modelul Elva, compania introduce pe piață așa-zisul „Sistem Activ de Administrație a Aerului”. Sistemul canalizează aerul prin partea frontală a mașinii, înainte de pătrunderea în habitaclu a pasagerilor, pentru a-l direcționa în interiorul cabinei, pentru a creea ce McLaren numește „o bulă relativă de calm”.

Există un racord central mare, deasupra separatorului, un orificiu potizionat în zona cupolei frontale a mașinii, și un deflector discret de carbon ce se ridică și coboară vertical. Când sistemul este activ, deflectorul este lansat la nivelul de frunte al racordului capotei, ridicându-se câțiva milimetri în cadrul fluxului liber, pentru a creea o zona cu presiune scăzută în zona orificiului.

Aerul este apoi direcționat printr-o rețea palete de carbon aflate pe capotă, ce distribuie fluxul de aer în fața, cât și în lateralul habitaclului. Sistemul de aer devine inactiv la viteze scăzute, fiind activat automat când Elva atinge viteze mai mari. Când sistemul este inactiv, conducta centrală este închisă ermetic,  redirectionand aerul spre radiatoarele de temperatura scăzută, mărind eficientă răcirii.

Elva este al cincilea model dintre cele 18 noi modele sau derivate anunțate ca parte din strategia companiei – după Speedtail, 720S Spider, 600LT Spider și hiper-exoticul McLaren GT. Comenzile clienților pentru Elva au fost programate să înceapă spre finalul lui 2020.

„Suntem încântați de faptul că am reușit să obținem drepturile asupra denumirii de Elva pentru un nou roadster extraordinar, ce adaugă o nouă perspectiva ediției Ultimate Series, în timp ce respectă tradiția mașinilor sport ce au construit fundiatia succesului McLaren „, susține Flewitt. „McLaren Elva M1A (generația 1) și succesorii imediați nu numai că au stabilit un standard pentru circuit, însă au stabilit și principii de design și inginerie care rămân la baza brand-ului nostru”.

Loading...

Revista Presei