Este interzis! Ce nu ai voie să faci înainte de culcare dacă vrei să dormi bine! Ce spun cercetătorii

Somnul este unul dintre cele mai importante procese fiziologice ale corpului, specialiştii spunând că mai repede murim de nesomn decât de foame. Cu toate că oamenii dorm aproape o treime din viaţă, mulţi nu ştiu cum să facă acest lucru corect şi cât mai odihnitor. Conform ultimelor statistici, aproape o treime din populaţie are probleme permanente legate de odihnă, în timp ce trei treimi se confruntă din când în când cu acestea.

Calitatea somnului, deosebit de importantă pentru organism

Fiecare lucru făcut înainte de culcare ne poate afecta calitatea somnului. Mai mult, experţii spun că aceste tulburări nu au mereu cauze medicale, ci, de multe ori, obiceiurile noastre sunt cele care ne pun beţe în roate atunci când nu putem să închidem ochii şi să ne trezim obosiţi. În mod normal, un om ar trebui să adoarmă în cel mult 15 minute, în medie. Iată câteva lucruri şi obiceiuri care ne pot cauza insomnii sau un somn agitat. Dacă veţi urma sfaturile de mai jos şi veți evita aceste detalii aveţi şansa să vă treziţi cu zâmbetul pe buze şi cu bateriile încarcate la maxim.

Lucruri interzise înainte de culcare dacă vrem un somn liniştit

Cu toţii ştim deja că cofeina şi nicotina au un efect stimulativ asupra organismului, motiv pentru care fumatul şi băutul de cafea sunt interzise total înainte de culcare! Aceste substanţe îţi măresc bătăile inimii şi tensiunea arterială, motiv pentru care, chiar dacă adormiţi, calitatea somnului nu va fi una benefică. Experţii spun că fumătorii sunt mai predispuşi la insomnii. Acesta este şi motivul pentru care ţigările nu ar mai trebui fumate cu cel puţin două ore înainte de culcare, iar cafeaua ar trebui băută doar dimineaţa deoarece efectele sale poţi ţine ore întregi.

Cu toate acestea, puţini ştiu că băutul excesiv de apă înainte de culcare afectează grav somnul. Chiar dacă o cantitate mică este extrem de benefică, dacă vei bea prea multă trebuie să mergi cu siguranţă la baie. Medicii spun că, în general, un pahar şi jumătate este suficient. Alt lucru complet interzis înainte de somn este efortul fizic. Chiar dacă ne gândim că ne va cuprinde oboseala şi vom adormi mai repede se pare că aceste lucru este adevărat doar pe jumătate. Astfel, ar trebui să facem exerciţii fizice cu 4-6 ore înainte să ne punem la somn.

Orice ne pune prea mult creierul în mişcare înainte de culcare ar trebui evitat. Aici se numără atât gadgeturile, cum ar fi telefoanele, calculatoarele sau televizoarele, cât şi activităţile artistice, cum ar fi desenul, scrisul sau cântatul. Înainte de culcare trebuie să ne liniştim mintea şi să minimizăm activitatea intelectuală. Surprinzător sau nu, aici intră şi starea de nervozitate. Oamenii nervoşi adorm mai greu sau chiar deloc. Trebuie să te asiguri că eşti relaxat înainte de culcare. De asemenea, evitaţi să luaţi pastile în a doua jumătate a zilei. Analgezicele sau antidepresivele cauzează de multe ori insomnii. Verificaţi prospectele înainte de administrare. De asemenea, specialiştii avertizează că duşurile fierbinţi înainte de culcare sau dormitul cu animale de companie în pat poate să aducă de asemenea neplăceri.

Revista Presei