Faceți cunoștiință cu Bugatti Chiron Pur Sport: o mașină pentru circuit de peste 3 milioane de euro

Bugatti Chiron Pur Sport

Vor fi construite numai 60 de unități, și sperăm că măcar una își va face apariția pe circuit. După un anunț misterios făcut luna trecută, am așteptat cu interes să vedem ce ne-a pregătit Bugatti pentru showul auto de la Geneva de anul acesta. Având în vedere faptul că showul a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus, cei de la Bugatti au decis să își prezinte cea mai nouă creație online.

Anul trecut, președintele Bugatti, Stephan Winkelmann, a anunțat că ne putem aștepta la variante noi de Chiron. Astăzi, producătorul francez a dezvăluit noul Bugatti Chiron Pur Sport. În timp ce Chiron 300+ este proiectat pentru a avea o accelerare în linie dreaptă cât mai bună și pentru a atinge o viteză maximă cât mai mare, Chiron Pur Sport pune accentul pe agilitate, fapt ce îi permite să vireze la viteze mari pe circuit.

„Am discutat împreună cu clienții noștri și am realizat că aceștia își doresc un vehicul axat pe agilitate, ce este dinamic pe viraje. Un hypercar ce te invită să îl conduci pe drumuri cu multe curbe. O mașinărie fără compromisuri. Prin urmare, acest vehicul se numește Chiron Pur Sport”, explica Stephen Winkelmann.

„Reducând greutatea cu 50 kg, îmbunătățind deportanța, și reconfigurând șasiul sportiv și suspensia, Chiron Pur Sport are parte de o aderența incredibilă, de o accelerare senzațională, și de o manevrabilitate extrem de precisă. Este cel mai agil Bugatti fără de compromis din timpurile recente.”

Partea frontală a mașinii este dominată de gurile mari de admisie a aerului, și de grila în formă de potcoavă, ce permite trecerea aerului spre radiatoare. Prelungirea barei față este remarcabilă, având ca scop generarea unei deportanțe maxime, și crearea impresiei că Chiron ar fi o mașină mai lată.

Există o opțiune pentru design-ul exterior, iar panourile de carbon montate în zona pragurilor mașinii dau senzația că Pur Sport este mai joasă.

În spate, spoilerul masiv de aproape 1,9 metri generează o deportanță mare, în timp ce difuzorul impresionant îmbunătățește aerodinamica și agilitatea mașinii. Suporții spoilerului și difuzorul formează un „X” agresiv, sportiv.

„Ne-am axat în primul rând pe agilitatea lui Chiron Pur Sport. Vehiculul are parte de o deportanță mai mare în zona punții spate, în timp ce prelungirea barei față, gurile de admisie, gurile de evacuare a aerului din zona aripilor și greutatea redusă aduc un balans perfect pentru puntea față”, afirma Frank Heyl, liderul departamentului de Design Exterior, acesta având și funcția de designer principal.

Evacuarea din titan printat 3D vine în completarea exteriorului. În habitaclu, au fost eliminate elementele redundante, folosindu-se Alcantara în locul pielii obișnuite, pentru a reduce din greutatea mașinii, acest material regăsindu-se pe fețele portierelor și pe volan.  Toate inserțiile de pe bord și toate butoanele sunt făcute fie din aluminiu anodizat, fie din titan.

Noul Chiron Pur Sport are parte de jante din magneziu, ce vin cu spițe aero optionate ce îmbunătățesc circularea aerului. Alte 16 kg au fost scăzute prin reducerea greutății proprii, și prin reducerea greutății ansamblului suspensiei, fapt ce duce la o aderență mai bună.

Anvelopele provin de la Michelin, fiind vorba despre modelul Michelin Sport Cup 2 R, ce au dimensiuni 285/30 R20 pe față, și 355/25 R21 pe spate.  Accelerarea laterală a fost îmbunătățită cu 10%, iar viteza de virare a fost de asemenea îmbunătățită, mulțumită structurii modificate a anvelopelor, și a materialului ce creează mai multă aderență.

Pentru ca Chiron Pur Sport să fie mai agil când ia curbe, cei de la Bugatti au modificat șasiul. Suspensia are parte de arcuri elicoidale cu 65% mai rigide pe față, și cu 33% mai rigide pe spate, precum și de un sistem de amortizare adaptiv, ce este configurat pentru performanță. Stabilizatoarele de pe față, ce sunt fabricate din fibră de carbon, reduc considerabil ruliul.

Pe lângă jantele mai ușoare, plăcuțele de frână din titaniu duc la scăderea greutății mașinii cu 2 kg, iar discurile de frână reduc greutatea mașinii cu încă 1 kg. Astfel, Chiron Pur Sport este cu 19 kg mai ușor decât varianta normală. Dacă ai încredere în capabilitățile tale de șofer, cei de la Bugatti au adăugat un mod Sport+, ce are rolul a întârzia activarea sistemului traction control.

Vorbim despre același motor, cel de 8 litri W16, ce se găsește și pe varianta normală a lui Chiron, dezvoltând 1500 CP și 1600 Nm cuplu. Însă, transmisia automată a fost recalibrată, această fiind îmbunătățită pentru o distribuire mai bună a puterii în funcție de trepte, fapt ce îi permite noului model să accelereze mai agresiv după ieșirea din curbe. Turația maximă a fost dusă la 6900 RPM. Astfel, Chiron Pur Sport accelerează de la 60 km/h la 120 km/h cu 2 secunde mai repede decât modelul Chiron obișnuit, având valori de elasticitate cu 40% mai bune.

Producția va începe în a doua jumătate a acestui an, și vor fi produse numai 60 de mașini, fiecare având un preț de pornire de 3,15 milioane de euro.

Revista Presei