Ford a lansat un nou model care face deja furori pe piață! Cât costă și de ce se tem Tesla și Elon Musk

Duminică, Ford a dezvăluit o nouă mașină, Mustang Mach-E, aceasta fiind un crossover SUV full electric. Cu accentul pus pe accesibilitate și performanță, cel mai nou membru al familiei Mustang pare a fi o mișcare îndrăzneață din partea Ford de a deveni un rival al Tesla.

Un lucru cert, pe care l-au învățat cei de la Ford de la Tesla e că vehiculele electrice plictisitoare nu se vând.

Angrenate de două motoare electrice, unul pe puntea spate respectiv unul pe puntea față, modele Mustang Mach-E Performance vor avea aproximativ 459 cai putere, susține Ford. Aceste motoare ar trebui să poată face ca Mach-E să atingă 100km/h în aproximativ 3,5 secunde, un timp similar cu un Porsche 911 GTS. În momentul de față, Tesla Model 3 Performance ar avea 450 cai, iar viitorul SUV Model Y de la Tesla, este de așteptat să împărtășească o mare parte din aceiași tehnologie că modelele trecute.

Prețurile pentru versiunile de baza ale lui Mustang Mach-E vor începe de la aproximativ 45.000 de dolari. Cea mai scumpă versiune va fi Mach-E GT Performance, va avea un preț aproximativ de 60.000 de dolari, prețuri destul de similare cu modelul Y de la Tesla, care va varia între 47.000 și 60.000 dolari.

Deocamdată, vehiculele electrice ale companiei Ford încă se califică pentru creditul fiscal de 7.500 dolari, au spus directorii Ford. Se așteaptă că și cumpărătorii de Mach-E să poată obține această finanțare, cel puțin în primul an de când va fi disponibil.

Ford se așteaptă că versiunile premium ale lui Mach-E de 322 cai putere să aibă o autonomie de cel puțin 480 km pe când versiunea standard va avea o autonomie de doar 380 km, a spus directorul departamentului electric a lui Ford, acesta menționând că încă sunt testate și perfecționate.

Chiar și cu pachetul standard de baterii, Mach-E va accelera mai repede decât un SUV Porche Macan, spune Cannis. ( În general, pachetele de baterii care asigura o autonomie mai mare, asigura și o performanță mărită.) Va există doar o versiune de tracțiune pe o singură punte, iar aceea va fi pe spate, că un obișnuit Mustang coupe, această fiind considerată ideală pentru un vehicul de performanță.

Dar va fi cu adevărat un Mustang pur-sânge?

Unii fani Mustang, s-au arătat indignați de aplicarea numelui Mustang unui SUV. Însă directorii Ford insistă că Mach-E merită cu adevărat logo-ul mărcii.

Din cauza că vehiculele electrice nu au motor tradițional, nu ar trebuii să aibă o capotă foarte lungă, dar Mustang Mach-E a păstrat proporția capotei astfel păstrând stilul clasic, performant care vrea să se asemene cu modelele clasice din familia Mustang. De asemenea acoperișul mașinii va rămâne negru, indiferent de culoarea vopselei de pe restul mașinii, creeand iluzia unui acoperiș înclinat în jos iar stopurile puse orizontal da percepția de mărime și stabilitate că a unei mașini sport.

Spre deosebire de majoritatea mașinilor electrice, Mach-E, va avea chiar un sunet distinct, deoarece, au explicat designerii Ford, este o parte foarte importantă a experienței Mustang. Cu toate acestea, Mach-E nu va face ca un V8. Sunetul creat artificial, care poate fi auzit atât în interior cât și în afară vehiculului, variază, pentru a se potrivi cu accelerația și viteză mașinii, așa cum s-ar fi auzit real sunetul unui motor clasic. Sunetul lui Mach-E va semăna cu sunetul scos de un motor electric amplificat, huruit.

SUV-ul va dispune de 3 moduri de conducere selectabile: Whisper, Engaged, Unbridled. Sensibilitatea volanului și a pedalei de accelerație, precum și iluminarea interioară a vehiculului, iluminarea ceasurilor și a sunetul motorului se vor schimbă în funcție de modul selectat.

Noul Mustang Mach-E va avea, de asemenea, centrat pe bord un ecran tactil enorm, similat cu ecranele dintr-o mașină Tesla. Spre deosebire de alte ecrane tactile, Mach-E va avea și un buton de volum montat pe ecran. Acest lucru îl preferă majoritatea oamenilor, au spus designerii Ford.

Mach-E nu va avea mânerele tradiționale de ușa, chiar nu vor exista deloc. Ușile vor fi deschise prin apăsarea unor butoane electronice iar ușile din față vor prezența niște orificii minuscule cu rolul pentru a închide ușa.

Ca și Tesla, Mach-E va putea să primească actualizări software on-air, îmbunătățind lucruri precum performanța și opțiunile de divertisment.

O caracteristică care va fi adăugată ulterior folosind o actualizare software este capacitatea de a conduce fără a pune mâna pe volan pe autostrada (pilot automat), au spus directorii Ford. Acest lucru va fi similar cu sistemul Cadillac Super Cruise al General Motors și cu pilotul automat al lui Tesla. (Pilotul automat nu va permite o conducere îndelungată fără a pune mâinile pe volan. Cu toate acestea, directorii Ford nu au anunțat o dată anume când va fi disponibil acest lucru.)

Ford a anunțat recent crearea unei rețele mari de stații de încărcare a vehiculelor electrice în SUA, care vor putea fi accesate folosind o aplicație de pe un telefon mobil inteligent, rețeaua având disponibilă toate tipurile de încărcare, plata fiind făcută direct prin aplicația lor. Când va fi finalizată rețeaua va avea peste 12.000 de stații de încărcare, a relatat Ford.

Mach-E, care va fi construit în Mexic, va fi disponibil în toamna anului 2020 iar ediția GT Performance va fi disponibilă în primăvară anului 2021. Cei din Europa și Statele Unite ale Americi pot da precomanda de pe acum pentru un avans de 500 dolari.

Citește și:

Loading...

Revista Presei