Ford dezvoltă o nouă tehnologie ce va preveni derapările

V-ați confruntat vreodată cu un drum de țară alunecos, și să vă derapeze o roată în afară carosabilului? Dacă ați avut parte de această experiență neplăcută, aflați că cei de la Ford lucrează la o tehnologie ce ar trebui să prevină astfel de situații.

Sistemul numit Road Edge Detection dezvoltat de americani folosește o cameră poziționată sub oglinda retrovizoare pentru a scana suprafața drumului ce urmează a fi parcurs. O suprafață de 50 de metri este scanată în față, în timp ce 7 metri sunt scanați în ambele zone laterale, astfel sistemul poate identifica schimbările structurale ale drumului și ale marginilor acestuia.

Acest sistem folosește un algoritm avansat dezvoltat de cei de la Ford, și sistemul deja existent numit Lane-Keeping Aid, astfel noul sistem este capabil de a redresa „ușor”  mașina când este necesar. Dacă șoferul încă se află aproape de marginea drumului după redresarea inițială, sistemul va recurge la emiterea unei vibrații prin intermediul volanului, pentru a sugera șoferului să vireze.

Conform celor de la Ford, sistemul poate detecta dacă mașina va intra în contact cu pietriș, iarbă sau cu alte suprafețe moi, și poate „asista la virare” pe drumurile marcate, când aceste marcaje sunt acoperite cu zăpadă sau cu frunze. De asemenea, sistemul va funcționa și pe întuneric, farurile furnizând suficientă lumină pentru camere, ce vor funcționa „la fel de eficient ca pe durata zilei”.

Însă, cei de la Ford recunosc că sistemul nu este infailibil. Conform companiei, algoritmul ar putea avea probleme, de exemplu, cu „șanțurile pavate”.

Sistemul Road Edge Detection vine standard pe noile modele Focus, Kuga și Puma, iar cei de la Ford susțin că acesta se va regasi și pe viitoarele modele ale companiei. Din păcate, sistemul nu se va regăsi pe modelul Edge, datorită faptului ca acesta va fi înlocuit cu modelul Kuga.

Rüdiger Kieneke, inginerul Ford ce se ocupă de sistemele electronice de asistență și siguranță, a afirmat că noul sistem este extrem de necesar pentru drumurile rurale. Conform Comisiei Uniunii Europene, aceste drumuri sunt implicate în majoritatea accidentelor din Europa, iar față de drumurile urbane, ocupanții mașinilor sunt adesea cei ce suferă răni grave sau mor.

„Drumurile rurale pot fi la fel de dificile precum cele urbane pentru șoferi – în special pentru cei ce nu le cunosc”, afirma Kieneke. „Road Edge Detection are rolul de a ameliora această problema, și de a transforma călătoriile într-o experiență mai sigură și mai confortabilă.”

Loading...

Revista Presei