Fructul care îngrașă cel mai mult! Evitați-l dacă doriță să vă mențineți silueta sau consumați-l rar

fructe

Fructele și legumele sunt o sursă importantă de vitamine și energie pentru organism. Acestea trebuie, însă consumate cu moderație. Unele dintre ele au cantități mari de zahăr și nu sunt deloc recomandate persoanelor supraponderale. Este cazul avocado, care conform specialiștilor are multe calorii.

„Este clar pentru toată lumea că fructele sunt sănătoase. Unele dintre ele sunt însă bogate în carbohidraţi şi zahăr şi pot să ne îngraşe. În topul fructelor cu multe calorii este avocado. Are multe vitamine, dar poate conţine 300 de calorii, adică echivalentul a două felii de pâine sau a unei bucăţi de carne. Bananele sunt fructe care au cam 200 de calorii. Sunt săţioase, sunt gustoase, dar dacă sunteţi la dietă trebuie să le evitaţi. Strugurii îngraşă deoarece au mult zahăr. Dacă alegeţi aceste fructe nu le consumaţi zilnic, ci odată pe săptămână. Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia, cireşele, fructele de pădure şi căpşunile“, a explicat nutriţionistul Eva Iorţan pentru Adevărul.

Fructele confiate și sucurile, bombe calorice

Fructele confiate și sucurile de fructe îngraşă și ele foarte mult. „Fructele confiate se realizează prin deshidratare. Însă toate zaharurile rămân în ele în cantităţi concentrate şi de aceea îngraşă mult mai mult decât fructele proapete. Dacă vă uitaţi pe ambalaj o să vedeţi că 100 de grame de fructe confiate pot avea şi până la 300 de calorii. Dacă vreţi să slăbiţi este bine să le evitaţi. Şi sucurile de fructe trebuie evitate deoarece înseamnă o cantitate prea mare de fructe şi automat de zahăr. Recomand ca fructele să se consume ca atare şi nu suc“, a conchis specialistul.

Revista Presei